Renault wprowadza na rynek europejski Arkanę, SUV-a o wyglądzie coupe. Nowy model uzupełnia i poszerza gamę kompaktowych modeli Renault (Mégane, Kadjar) o samochód z segmentu SUV-ów klasy C, który na całym świecie przeżywa dynamiczny rozwój.
Renault Arkana
Arkana przeznaczona na rynki europejskie jest zbudowana na modułowej platformie CMF-B opracowanej przez alians Nissan-Renault, tej samej, która została wykorzystana w nowej generacji Clio i Captura. Samochód ma długość całkowitą 4 568 mm i stosunkowo niewielką wysokość 1 571 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2 720 mm. Arkana porusza się na 17- i 18-calowych kołach, pojemność bagażnika wynosi 513 litrów (480 w wersji hybrydowej).
Renault Arkana jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej o przekątnej 4,2, 7 lub 10,25 cala (w zależności od wersji). Umieszczony obok środkowy ekran dotykowy ma wielkość 7 lub 9,3 cala.
Renault Arkana
Renault Arkana będzie oferowany z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z napędem E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku).
W skład napędu E-TECH Hybrid wchodzi spalinowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 l i mocy 94 KM. Jest on wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – e-silnikiem (o mocy 36 kW) i wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW. Moc systemowa to 145 KM.
Renault Arkana
Umieszczony w bagażniku akumulator ma 1,2 kWh pojemności. W trybie elektrycznym Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid może osiągnąć prędkość 75 km/h.
Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors. Zamówienia na samochód będzie można składać od maja 2021 roku, a samochody pojawią się w salonach dealerskich już w czerwcu w wersji TCe i w lipcu w wersji E-TECH Hybrid.
Ceny Renault Arkana zaczynają się 112 tys. zł za bazową wersję ZEN z silnikiem TCe o mocy 140 KM. Ta sama wersja z napędem hybrydowym kosztuje 120 tys. zł. Dopłata do wersji Intens to 11 tys. zł.