Rok 2015 okazał się niezwykle udany dla Porsche. Z wynikiem 225 121 dostarczonych samochodów firma ustanowiła kolejny rekord sprzedaży.
Porsche Cayenne
Na uwagę zasługuje znaczy wzrost liczby samochodów, które wyjechały z salonów. W roku 2014 sprzedano 189 849 aut, co oznacza, że w zeszłym roku sprzedaż wzrosła aż o 19 proc.
Niesłabnącą popularnością cieszy się Porsche 911. W ubiegłym roku ikona sportowych aut znalazła prawie 32 tys. nabywców, czyli o 4% więcej niż w roku 2014. A trzeba dodać, że jeszcze w styczniu na rynki europejskie trafi 911-ka po modernizacji.
Porsche 911
Jednak od wielu już lat kołem napędowym i głównymi motorami wzrostu sprzedaży Porsche są samochody typu SUV. Od debiutu rolę lidera od Cayenne stopniowo przejmował Macan. W zeszłym roku z wynikiem ponad 80 tys. dostarczonych aut został on najchętniej wybieranym modelem Porsche i to już po pierwszym pełnym roku dostępności na rynku. Tuż za nim uplasowało się Cayenne (73 119 sztuk). Na tle wyników z 2014 r. obie serie wypracowały dwucyfrowe wzrosty liczby dostaw.
Porsche Boxster
Sprzedaż Porsche Cayman wzrosła nieznacznie, o 1%. Modele Panamera i Boxster uzyskały wyniki słabsze niż w 2014 r., czego powodem są zbliżające się zmiany generacyjne - po wprowadzeniu następców Porsche spodziewa się ponownych wzrostów.
W przyszłości Boxster i Cayman będą oferowane jako seria 718. Podobnie jak dotychczas, pozostaną spokrewnione od strony optycznej i technicznej.
Po raz pierwszy w historii największym pojedynczym rynkiem zbytu dla Porsche były Chiny, gdzie dostarczono 58 009 samochodów - o 24% więcej niż w 2014 r. Drugie miejsce zajęły Stany Zjednoczone z wynikiem 51 756 aut, co oznacza 10-proc. wzrost. W całej Europie sprzedano 75 354 pojazdy, o 24% więcej niż przed rokiem, a najwięcej w Niemczech (28 953 szt., +21%).