Powiększa się rodzina modeli ID. – właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja ID.4, pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego wyłącznie w elektryczny napęd. Z powodu pandemii uroczystość inauguracji odbyła się wirtualnie w internecie.
Światowa premiera ID.4 odbędzie się pod koniec września, a auto zostanie wprowadzone do sprzedaży w Polsce w przyszłym roku. ID.4 to element ofensywy Volkswagena w zakresie samochodów elektrycznych, a jednocześnie model należący do cieszącej się niezmienną popularnością klasy SUV. ID.4 jest jednak nie tylko pierwszym elektrycznym SUV-em Volkswagena. Będzie też pierwszym globalnym autem elektrycznym produkowanym i sprzedawanym nie tylko w Europie, lecz również w Chinach i USA.
Jeszcze w tym roku produkcja ID.4 rozpocznie się w Chinach, a w 2022 roku także w Ameryce Północnej.
Modele ID. należą do całkowicie nowej rodziny aut Volkswagena wyposażanych w wyłącznie elektryczny napęd. Po ID.3 i ID.4 pojawią się kolejne hatchbacki i SUV-y, a także elektryczny Volkswagen Bus, czyli legendarny Bulli. Wszystkie skonstruowano na modułowej platformie MEB przeznaczonej do budowy aut elektrycznych. Samochody bazujące na platformie MEB mają wyróżniać się dużym zasięgiem i przestronnym wnętrzem, oraz oferować wiele cyfrowych funkcji.
Po katastrofie wizerunkowej spowodowanej aferą spalinową, Volkswagen, jako pierwszy wielki koncern samochodowy, zobowiązał się do realizacji zasad sformułowanych w paryskim porozumieniu klimatycznym i postanowił stać się do 2050 roku przedsiębiorstwem całkowicie neutralnym od względem emisji CO2. Elementem przyczyniającym się do realizacji tego celu są rozpoczynające epokę elektromobilności auta z rodziny ID.
W Niemczech elektryczne samochody koncernu Volkswagen będą produkowane w zakładach w Zwickau, Emden, Hanowerze, Zuffenhausen i w Dreźnie, a za granicą w Mlada Boleslav, Brukseli, Chattanooga, Foshan i w Anting.
Fabryka w Zwickau gra przy tym główną rolę w koncernie, zainwestowano w nią 1,2 miliarda euro i całkowicie przestawiono na produkcję samochodów z elektrycznym napędem. Stała się ona największym i najbardziej wydajnym zakładem produkcji aut tego typu w Europie. W 2021 roku, pierwszym pełnym roku produkcji, z taśm produkcyjnych zakładu w Zwickau zjedzie 300 tys. elektrycznych samochodów skonstruowanych w oparciu o platformę MEB – nie tylko marki Volkswagen.
Otwartym pozostaje jednak pytanie, czy znajdą one nabywców...
Więcej o Volkswagenie ID.4