Z gamy modelowej Seata zniknie wkrótce ostatni reprezentant starej rodziny pojazdów – model Altea.
Seat Altea XL
Produkowane od 2004 roku auto (w 2006 roku w ofercie pojawił się przedłużony model Altea XL) nie doczeka się następcy. Schedę po nim przejąć ma zupełnie nowy model z nadwoziem SUV.
Od początku roku na Seata Alteę zdecydowało się w Europie przeszło 10,5 tys. nabywców. Wynik jest wprawdzie o niemal 10 proc. wyższy niż przed rokiem, ale do lidera segmentu – Renault Scenic – brakuje sporo (Francuzi sprzedali w tym czasie ponad 62,5 tys. sztuk).
Seat Altea XL
Altea zniknąć ma z salonów wraz z debiutem nowego SUVa, zaprojektowanego w oparciu o modułową platformę Volkswagena MQB. Produkcją samochodu zająć ma się czeska fabryka Skody w Kvasinach. Na jednej linii powstawać tam będą – bliźniacze konstrukcyjnie – SYVy Seata i Skody (nowe Yeti).
Seat to kolejna marka, która odchodzi od produkcji minivanów i skłania się w kierunku samochodów z nadwoziem SUV. W zeszłym roku w Europie sprzedano około 1,56 mln aut tego segmentu. Eksperci prognozują, że w 2020 roku może to być już 2 mln.