Seat Arona zbudowany został na nowej, modułowej platformie A0 MQB. Samochód ma kompaktowe rozmiary. Długość nadwozia to 413,8 cm, czyli tylko niespełna 8 cm więcej niż mierzy Ibiza. Arona jest oczywiście znacznie wyższa (o 10 cm, mierzy 1543 mm) i ma o 1,5 cm większy prześwit. Dodatkowe 8 cm długości spożytkowane zostały na zwiększenie ilości miejsca na tylnej kanapie oraz powiększenie bagażnika, który w Aronie ma 400 litrów pojemności.
Deskę rozdzielczą Seata Arona zaprojektowano wokół kierowcy, tak by jak najłatwiej było mu korzystać z wszelkich przełączników. Na konsoli środkowej wygospodarowano miejsce na ekran dotykowy o przekątnej 8 cali. Stanowi on centrum zarządzania system infotainment z funkcjami Apple CarPlay, Android Auto i Mirror Link umożliwiającymi pełną integrację ze smartfonem.
Seat Arona ma być samochodem bezpiecznym, o to by nie doszło do wypadku zadba szereg systemów bezpieczeństwa - automatycznego hamowania z monitorowaniem przestrzeni z przodu (Front Assist), adaptacyjny tempomat, monitorowania martwego kąta czy zmęczenia kierowcy.
Seat Arona będzie napędzany szeregiem silników TSI i TDI. Gamę otwierają trzycylindrowe benzynowe silniki 1.0 TSI o mocy 95 lub 115 KM. Wyżej stoi silnik czterocylindrowy 1.5 TSI o mocy 150 KM. Fani Diesli mogą wybrać silnik 1.6 TDI w mocy 95 lub 115 KM. Seat Arona jest oferowany w jednej czterech wersji wyposażeniowych: Reference, Style, FR i Xcellence.