Seat rozpoczął własnie produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy kwartał 2021 roku.
Seat Tarraco e-HYBRID
Seat Tarraco e-HYBRID jest napędzany silnikiem spalinowym TSI o pojemności 1,4 litra i mocy 150 KM połączonym z jednostką elektryczną generującą moc 115 KM. W układzie przeniesienia napędu zastosowano sześciobiegową skrzynią DSG. Samochód osiąga moc systemową 245 KM i maksymalny moment obrotowy równy 400 Nm. Akumulatory o pojemności 13 kWh pozwalają na przejechanie w trybie elektrycznym dystansu do 49 km wg testów WLTP (58 km wg NEDC), zaś w trybie mieszanym – do 730 km.
– Produkcja trzeciego zelektryfikowanego modelu to kontynuacja elektrycznej ofensywy SEAT-a – stwierdza Wayne Griffiths, CEO SEAT-a. – Poprzez wprowadzenie wersji hybrydowej do segmentu dużych SUV-ów chcemy zbliżyć się do naszego celu, czyli uczynienia tej technologii jeszcze bardziej dostępną dla wszystkich.
Inteligentny dobór napędu
Seat Tarraco e-HYBRID
Podobnie jak inne hybrydy plug-in koncernu Volkswagena, samochód domyślnie uruchamia się w trybie elektrycznym, o ile stopień naładowania akumulatorów na to pozwala. Tarraco przełączy się na tryb hybrydowy, gdy naładowanie akumulatorów spadnie poniżej określonego poziomu lub gdy prędkość pojazdu przekroczy 140 km/h. W czasie równoczesnego działania napędu elektrycznego i spalinowego możliwe jest doładowywanie akumulatorów.
Tarraco e-HYBRID z poziomu systemu multimedialnego zapewnia dostęp do trzech trybów jazdy hybrydowej (e-Mode, Automatic Hybrid oraz Manual Hybrid). Z kolei przy nowo zaprojektowanej dźwigni zmiany biegów znajdują się dwa przyciski pozwalające momentalnie włączyć tryb e-Mode – stworzony do bezemisyjnej jazdy miejskiej – albo s-Boost – zapewniający bardziej sportową dynamikę jazdy.
Akumulatory naładowane już w 3 godziny
Seat Tarraco e-HYBRID
Dysponując ładowarką ścienną (o mocy 3.6 kW) akumulatory mogą zostać w pełni ładowane już w 3 godziny. Samochód można również podłączyć do ładowarki 2.3 kW, która uzupełni poziom energii elektrycznej w niecałe 5 godzin.
Dzięki aplikacji SEAT Connect, dostępnej przez smartfon oraz samochodowy system multimedialny, kierowca ma zapewniony dostęp z dowolnego miejsca do danych pojazdu. Aplikacja pozwala również na zdalne zarządzanie m.in. klimatyzacją i procesem ładowania akumulatorów.
Firma twierdzi, że Tarraco e-HYBRID zostało zaprojektowane w zakładach hiszpańskiej marki w Martorell. Produkcją zaś zajmują się jednak zakłady w Wolfsburgu. Dostawa pierwszych egzemplarzy planowana jest na pierwszy kwartał 2021 roku.