W zeszłym roku Skoda sprzedała na całym świecie 920 800 samochodów. To nieco mniej niż w roku 2012, który zamknął się wynikiem 939 200 sprzedanych aut, ale i tak jest to drugi wynik w historii czeskiej marki.
Skoda Yeti
Dla Czechów znacznie lepsza okazała się druga połowa roku, gdy sprzedaż tempa zaczęła nabierać sprzedaż zaprezentowanych nieco wcześniej nowych modeli. Szczególnie dobry wynik Skoda osiągnęła w grudniu, gdy sprzedano 70 tys, aut, czyli o 5,8 proc. więcej niż rok wcześniej. To był najlepszy grudzień w historii marki.
Skoda Superb
Pierwsza połowa roku była nieco słabsza ze względu na przezbrajanie linii produkcyjnych na nowe modele - w zeszłym roku Skoda zaprezentowała bowiem osiem nowości - zarówno całkowicie nowych pojazdów (Octavia, Rapid), jak i poliftingowych (Superb, Yeti). W efekcie od września Czesi notowali stały wzrost sprzedaży.
O tym, jak ważne są premiery nowych modeli, świadczy przykład Octavii. Trzecia generacja tego modelu w grudniu w Europie Zachodniej osiągnęła wynik o 52,3 proc.lepszy niż Octavia II w grudniu 2012. W całej Europie wzrost wyniósł 19,1 proc.
Skoda Rapid
W zeszłym roku w Europie Skoda sprzedała 3,1 proc. więcej samochodów niż w roku 2012 (369 600 samochodów w porównaniu do 358 400 rok wcześniej), dzięki czemu udział w rynku wzrósł z 3 do 3,2 proc. Skoda dobrze sprzedaje się w Niemczech (wzrost o 2,9 proc. do 136 400 aut), gdzie jest najchętniej kupowaną marką spoza Niemiec, oraz w Wielkiej Brytanii, gdzie zanotowała wzrost o 24 proc. (66 tys. aut, najlepszy wynik w historii). Wzrosty zanotowano również w Danii (aż o 40,7 proc.), Hiszpanii, Włoszech, Norwegii i Szwecji.
Skoda Fabia
W Europie Wschodniej Skoda sprzedała 125 400 samochodów, co oznacza spadek o 8,5 proc i udział w rynku wynoszący 4 proc. Duży wpływ na ten wynik miała Rosja, gdzie sprzedano 87 500 aut (spadek o 11,7 proc.) i gdzie nowa Octavia pojawiła się dopiero w drugiej połowie roku, a Rapid zadebiutuje w najbliższych miesiącach.
Skoda Roomster
Wzrost (o 2 proc.) Czesi zanotowali za to w Europie Środkowej, gdzie sprzedali 126 500 samochodów i gdzie mogą pochwalić rekordowym udziałem w rynku na poziomie 19,2 proc. Oczywiście największy wpływ na taki wynik miały same Czechy, gdzie trafiło 60 tys. nowych Skód, a więc znacznie więcej niż w udało się sprzedać w Polsce (38 700 aut). Mimo tego w Polsce Skoda po raz kolejny została numerem 1 w statystykach sprzedaży.
Skoda Citigo
Największym pojedynczym rynkiem, na którym Skoda ulokowała najwięcej samochodów po raz kolejny zostały Chiny. Wynik 227 tys. samochodów jest nieco gorszy niż w roku 2012 (o 3,7 proc.), ale w Chinach sprzedaż nowej Octavii rozpoczyna się dopiero w tym roku.
Globalnie najpopularniejszym samochodem Skody okazała się Octavia (obie generacje; 359 600 aut; -12.2 proc). Wciąż nieźle sprzedają się wiekowa konstrukcyjnie Fabia (202 000; -16.0 proc). Na trzecie miejsce wskoczył Rapid (103 800; +320.3 proc), który wyprzedził Superba (94 400; -13.4 proc), Yeti (82 400; -5.7 proc) i Roomstera (33,300; -12.3 proc). Sprzedawana tylko w Europie Skoda Citigo osiągnęła wynik 45 200 sprzedanych egzemplarzy (+51 proc).