Skoda Epiq będzie najtańszym i najmniejszym modelem czeskiego producenta o napędzie elektrycznym. Samochód zadebiutuje w 2025 roku. Epiq będzie miało 4,1 m długości i 490 litrów pojemności bagażnika będzie miała 300 km realnego zasięgu.
- Skoda Eipq - nadwozie
- Skoda Epiq - wnętrze
- Skoda Epiq - napęd i zasięg
Skoda Eipq - nadwozie
Przy projektowaniu Skody Epiq styliści wykorzystali nowy język projektowania Modern Solid. Błyszczący grill o nazwie Tech-Deck Face mieści radar i kamerę i jest otoczony światłami dziennymi LED. Przednie reflektory znajdują się niżej i wykorzystują technologię Matrix LED.
Bok auta wyróżnia się wysoką, opadającą linią, która oddziela część nadwozia od reszty karoserii i podkreśla sylwetkę samochodu.
Skoda Epiq
Z tyłu w oczy rzuca się duży napis SKODA oraz światłe o niezwykłym wzorze, zachodzące głęboko na błotniki.
Skoda Epiq - wnętrze
Skoda Epiq będzie pierwszym pojazdem produkcyjnym o minimalistycznym wnętrzu Modern Solid. Auto posiada otwarty schowek z bezprzewodową ładowarką do telefonu komórkowego w wolnostojącej konsoli środkowej, a także przegrody Simply Clever.
Dwuramienna kierownica ma fizyczne przyciski i dotykowe pokrętła.
Skoda Epiq
Szereg fizycznych przycisków znajdziemy również pod dużym centralnym ekranem dotykowym. Podobnie jak w Skodzie Enyaq ekran cyfrowych zegarów ma bardzo niewielkie rozmiary.
Skoda Epiq - napęd i zasięg
Skoda nie zdradza danych technicznych Epiq. Nie wiemy więc, jaki silnik i baterie znajdą zastosowanie w tym modelu. Wiadomo jedynie, że samochód ma dysponować zasięgiem do 400 km (wg WLTP), wiec realnie możemy spodziewać, że na jednym ładowaniu auto przejedzie około 300 km.
Skoda Epiq
Mimo perturbacji na rynku samochodów elektrycznych, Skoda, podobnie jak Volkswagen i Seat, mocno przestawiają się na auta bateryjne. Dowodem na to może być fakt, że jeszcze przed wejściem na rynek Epiq Skoda zaprezentuje kompaktowego SUV-a o nazwie Elroq, który zostanie zaprezentowany jeszcze w 2024 roku.
Skoda Epiq
Natomiast Epiq, gdy pojawi się rok później, będzie produkowany w Hiszpanii, w Pampelunie. Również tam mają powstawać małe elektryczne modele spod znaku Volkswagena i Seata.