Wiemy już, jak wygląda pierwszy, siedmioosobowy SUV w historii Skody. Czeski producent, z wielką pompą, zaprezentował dziś w Berlinie swoje najnowsze dziecko - model Kodiaq.
W zeszłym tygodniu reporter ChceAuto.pl uczestniczył w specjalnym, zamkniętym pokazie w Czechach, na którym garstka dziennikarzy z Polski miała okazję dokładnie zapoznać się z przedprodukcyjnymi egzemplarzami nowego auta. Poniżej znajdziecie zdjęcia z tego wydarzenia.
Skoda Kodiaq
Kodiaq plasuje się w górnym krańcu segmentu kompaktów (ocierając się o klasę D). Ma długość 4697 mm, szerokość 1 882 mm i wysokość 1 676 mm (z relingiem dachowym). Rozstaw osi mierzy 2 791 mm. Model bazuje na modułowej płycie podłogowej MQB koncernu Volkswagen znanej m.in. ze Skody Superb. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona i aluminiowe wahacze. Przy tylnej osi pracuje - niezależny - układ czterech stalowych wahaczy.
Auto z podstawowym silnikiem TSI i przednim napędem waży tylko 1.452 kg. Współczynnik oporu powietrza to zaledwie 0,33. Kodiaq może się też pochwalić największym w klasie bagażnikiem o pojemności 720 l (2065 l w po złożeniu oparć tylnej kanapy). To pierwszy w historii Skody uterenowiony pojazd, który można będzie zamówić w wersji siedmioosobowej (dwa dodatkowe fotele chowane w podłodze bagażnika).
Skoda Kodiaq
Paletę silników tworzy pięć jednostek: trzy TSI i dwa TDI. Silniki mają pojemność skokową 1,4 i 2,0 litry, rozpiętość mocy sięga od 125 KM do 190 KM. Zarówno motory benzynowe jak i wysokoprężne mają bezpośredni wtrysk paliwa, są turbodoładowane i spełniają normę czystości spalin Euro 6.
Jednostka 2,0 TDI występuje w dwóch wersjach. W podstawowej ma 150 KM i moment obrotowy 340 Nm. W wersji o większej mocy osiąga 190 KM i 400 Nm. Mocniejszy diesel rozpędza auto od zera do 100 km/h w 8,6 sekundy i pozwala osiągnąć prędkość 210 km/h.
Skoda Kodiaq
Paletę silników benzynowych tworzą dwa 1,4 TSI i jeden 2,0 TSI. Najsłabsza odmiana 1,4 TSI rozwija moc 125 KM i moment obrotowy 200 Nm. W silniejszej wersji silnik 1,4 TSI osiąga 150 KM i 250 Nm. Jednostka wyposażona jest w system Active Cylinder Technology (przy małym obciążeniu i małej prędkości obrotowej odłącza drugi i trzeci cylinder). Topowy benzynowiec - 2,0 TSI - ma 180 KM i moment obrotowy 320 Nm.
Skoda Kodiaq
Oba silniki o największej mocy – TDI 190 KM i TSI 180 KM – występują w połączeniu z 7-stopniową skrzynią biegów DSG i napędem na cztery koła (hydraulicznie sterowane sprzęgło wielotarczowe z elektroniczną regulacją). Ta kombinacja jest nowością w Skodzie. Do silnika 1,4 TSI 150 KM z napędem na cztery koła można zamówić ręczną 6-stopniową skrzynię biegów lub 6-stopniową DSG. Wersja z przednim napędem jest połączona z 6-stopniową skrzynią biegów DSG. Podstawowy silnik wysokoprężny z napędem 4x4 jest oferowany z 6-stopniową ręczną skrzynią biegów lub z 7-stopniową DSG - wersja z przednim napędem tylko z 7-stopniową DSG. Podstawowy silnik TSI występuje w połączeniu z ręczną 6-stopniową skrzynią biegów i przednim napędem.
Publiczny debiut nowej Skody Kodiaq zaplanowano na październikowy salon motoryzacyjny w Paryżu. Produkcja modelu ruszyć ma jeszcze przed końcem roku. Ceny pozostają tajemnicą. W kuluarowych rozmowach mówi się o poziomie około 24 tys. euro.
Skoda Kodiaq na wideo:
Skoda Kodiaq oficjalnie. Widzieliśmy ją, jako pierwsi! - GALERIA ZDJĘĆ