Samochody elektryczne się nie sprzedają więc Skoda, podobnie jak inni producenci, stawia na napęd hybrydowy typu plug-in. Napęd hybrydowy z możliwością ładowania pojawi się właśnie w Skodzie Kodiaq oraz Superb Combi. To ten sam napęd, który od 2023 roku jest dostęny w Passacie Variant.
- Skoda Kodiaq i Skoda Superb Combi z napędem plug-in hybrid
- Skoda Kodiaq i Skoda Superb Combi. Pozostałe napędy
- Skoda Kodiaq i Skoda Superb Combi. Ceny
Skoda Kodiaq i Skoda Superb Combi z napędem plug-in hybrid
Miała być elektryczne rewolucja, ale dziś wygląda na to, że jej nie będzie. Samochody elektryczne są drogie i nie tanieją, programy dopłat się pokończyły, a to wszystko doprowadziło do załamania na rynku samochodów elektrycznych.
Chcąc uniknąć absurdalnych kar za przekraczanie norm emisji spalin producenci są zmuszeni do rozwijania napędu hybrydowego plug-in. Co prawda badania pokazują, że kierowcy tego typu hybryd nie ładują, ale przynajmniej na papierze zużywają one 1-2 l paliwa na 100 km, więc świetnie (wciąż na papierze) wypadają pod kątem emisji CO2.
Skoda Superb Combi
Nie inaczej postępuje Skoda, która wprowadziła napęd plug-in w Kodiaq i Superbie Combi. Napęd oparto o spalinowy silnik 1.5 TSI, który jest wspomagany przez jednostkę elektryczną i oferuje moc systemową 204 KM. Energia przechowywana jest w baterii o pojemności 19,7 kWh netto, co zapewnia zasięg w trybie elektrycznym 120 km w przypadku Kodiaq i 130 km - w Superbie. Oczywiście są to zasięgi wg WLTP, więc realnie może uda się przejechać na prądzie do 100 km.
Oczywiście, jeśli ktoś zdecyduje się naładować baterie. A ładowanie możliwe jest z mocą do 11 kW na stacjach Wallbox oraz punkach ładowania AC, natomiast w punktach szybkiego ładowania DC – do 50 kW. Czas ładowania to około 1,5 h prądem zmiennym i około pół godziny - prądem stałym. Oczywiście baterii ładować nie trzeba, wówczas hybryda plug-in działa jak klasyczna hybryda bez możliwości ładowania.]image46704]
Silniki współpracują z automatyczną, 6-biegową skrzynią DSG, za jej pośrednictwem napędzają koła przedniej osi.
Skoda Kodiaq i Skoda Superb Combi. Pozostałe napędy
Skoda Kodiaq dostępna jest także w wersji hybrydy miękkiej, gdzie podstawowy model benzynowy 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) występuje w towarzystwie 48-woltowego rozrusznika z napędem pasowym i 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. Obydwa silniki hybrydowe należą do najnowszej serii EA 211 evo2. W ofercie widnieją także dwie opcje diesla 2.0 TDI: 110 kW (150 KM) oraz 142 kW (193 KM).
Skoda Kodiaq
Natomiast Skoda Superb dostępna jest ze wszystkimi wymienionymi wcześniej wariantami napędu. Poszerzona została jednak paleta silników benzynowych - najmocniejszą opcją jest silnik 2.0 TSI o mocy 195 kW (265 KM).
Skoda Kodiaq
Skoda Kodiaq i Skoda Superb Combi. Ceny
Duży akumulator oczywiście negatywnie wpłynął na ceny Skody Kodiaq i Skody Superb Combi. O ile Kodiaq z silnikiem 1.5 TSI mHev o mocy 150 KM kosztuje od niespełna 175 tys. zł, to w przypadku tak samo wyposażonego auta (wersja Selection) z napędem plug-in cena wynosi 208 300 zł, czyli ponad 30 tys. zł więcej. W gratisie przekładnia DSG traci jeden bieg (w miękkiej hybrydzie ma 7 przełożeń, w plug-in - 6).
Skoda Superb Combi
Analogicznie wygląda sytuacja w przypadku Superba Combi. o Ile auto z miękką hybrydą wyceniono na niespełna 176 tys. zł w wersji Selection i 206 tys. zł w przypadku Laurin & Klement, to z hybrydą plug-in jest to odpowiednio 208 700 i 238 350 zł. Ponownie różnica przekracza więc 30 tys. zł.