Skoda była najchętniej wybieraną marką samochodów w Polsce w 2016 roku. Czeska marka jest liderem rynku już ósmy rok z rzędu i przez cały czas umacnia swoją pozycje. W ostatnich dwunastu miesiącach dostarczyła Polakow 52 296 samochodów, to jest o 17,5% więcej niż w roku 2015, podnosząc swój rynkowy udział do 12,56%.
Skoda Kodiaq
To był kolejny aktywny rok Skody: przez minione dwanaście miesięcy wprowadzono do oferty modele Fabia Scoutline i Superb Sportline oraz zakomunikowano zaplanowane na początek 2017 roku debiuty zmodernizowanej odsłony bestsellerowej Ovtavii i długo oczekiwanego, pierwszego dużego SUV-a w historii marki, modelu Kodiaq.
Ważnym dokonaniem było także oddanie do użytku Skoda Autodrom w Poznaniu, który, będąc uzupełnieniem Skoda Auto Szkoły i Skoda Auto Lab, daje szansę kierowcom z całego kraju powiększyć swoje umiejętności i poprawić bezpieczeństwo na naszych drogach.
Skoda Superb
Skoda kończy rok z wynikiem 52 296 samochodów dostarczonych w ciągu roku jako zdecydowany lider rynku. Na całkowity wynik składają się 13 863 samochody dostarczone na rynku indywidualnym oraz 38 433 na rynku flotowym, gdzie po rocznym wzroście na poziomie 26,8% Skoda zachowuje pozycję lidera ze zdecydowaną przewagą nad konkurentami.
Najpopularniejszym samochodem polskiego rynku niezmiennie pozostaje wieloletni bestseller, Octavia. Trzecia odsłona czeskiego kompaktu trafiła w 2016 roku do 16 966 klientów, to jest o 19,5% większej liczby niż przed rokiem. Na pozycji wicelidera polskiego rynku utrzymuje się Fabia, która z wynikiem 15 079 samochodów zanotowała wzrost o 24,9% wobec roku 2015.
Skoda Citigo
Obydwa modele niezmiennie przewodzą także rynkowi flotowemu.
Rosnącą popularnością cieszą się także pozostałe modele gamy: z wynikiem 8 777 sztuk Skoda Rapid była w minionym roku dziewiątym najchętniej wybieranym samochodem na polskim rynku.
Na drogach pojawiło się 6 426 nowych egzemplarzy Superba (o 55,7% więcej niż przed rokiem), 2 883 sztuki Citigo (wzrost o 25,2%) oraz 2 165 Yeti(wzrost o 10%).