Na salonie IAA Mobility w Monachium Smart zaprezentował prototyp o nazwie Concept #1. Stanowi on zapowiedź kierunku, w jakim pójdzie rozwój marki.
Smart Concept #1
Przypomnijmy, w 2019 roku połowę akcji Smarta kupiło chińskie Geely, druga połowa pozostała natomiast własnością Daimlera. Jednocześnie ogłoszono, że Smart będzie produkował wyłącznie samochody elektryczne. Rozwiązania z zakresu elektrycznego napędu mają dostarczać Chińczycy, natomiast za projektowanie samochodów odpowiedzialni będą Niemcy.
Pierwszym efektem tej współpracy ma być właśnie Smart Concept #1. Samochód ma 4,29 m długości, 1,91 m szerokości i 1,70 m wysokości. Tym samym wersja produkcyjna będzie największym modelem w gamie Smarta, odbierając to miano Smartowi Forfour (3,5 m długości) i przewyższając go o dwa rozmiary...
Smart Concept #1
Rozstaw osi Concept #1 to 2,75 m, czyli więcej niż wynosi... cała długość Smarta ForTwo. Widać więc, że niemiecko-chińska firma nie chce być już tylko producentem "miejskich jeździdełek", ale zamierza wypłynąć na nieznane sobie wody i produkować "dorosłe" samochody.
Potwierdza to również wygląd Smarta Concept #1. Prototyp otrzymał m.in. panoramiczny dach, 21-calowe koła i bezramkowe drzwi z ukrytymi klamkami. Samochód pozbawiono również słupka B, przez co tylne drzwi otwierają się w przeciwnym kierunku niż przednie. Można jednak powątpiewać czy to rozwiązanie trafi do modelu seryjnego.
Smart Concept #1
Czterodrzwiowe wnętrze również utrzymano w futurystycznym tonie i zapewne niewiele ma ono wspólnego z wnętrzem pojazdu produkcyjnego.
Nie ujawniono również żadnych informacji o napędzie. Nie znamy mocy, pojemności baterii czy zasięgu samochodu.
Wiadomo natomiast, że wszystkie nowe elektryczne modele Smarta będą produkowane w Chinach. Dawna fabryka Smarta we Francji obecnie należy do firmy Ineos, która zamierza tam produkować samochód o nazwie Grenadier, czyli... współczesną stylistyczną kopię Land Rovera Defendera poprzedniej generacji.