Producenci podsumowali już pierwsze półrocze Anno Domini 2018. Szczególnie ciekawie prezentuje się zestawienie dotyczące bijących ostatnio rankingi popularności suvów.
Toyota RAV4
Jesteśmy właśnie świadkami ekscytującego, światowego pojedynku gigantów. Lider ostatnich miesięcy – Toyota RAV4 – zdaje się uginać pod naciskiem swojego najpopularniejszego obecnie konkurenta – Volkswagena Tiguana. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku na nową RAV4 zdecydowało się nieco ponad 408,6 tys. nabywców. Konkurencyjny model niemieckiej marki zanotował w tym czasie sprzedaż ponad 405 tys. egzemplarzy. Wprawdzie Toyota ma jeszcze pewien zapas nad niemieckim rywalem, ale trzeba wiedzieć, że sprzedaż Tiguana wzrosła w pierwszej połowie 2018 roku aż o 16,3 proc. W tym czasie popyt na RAV4 poprawił się „jedynie” o 7,5 proc.
Honda CR-V
Numerem trzy na światowej liście suvów pozostaje – ceniony szczególnie na rynku wtórnym – sprzedażowy hit Hondy – model CR-V. Wynik nieco ponad 338,3 tys. rejestracji oznacza jednak spadek popytu o niespełna 4 proc.
Ciekawie prezentuje się też sytuacja na miejscach czwartym i piątym. Zaraz za podium, co można traktować w kategoriach pewnego zaskoczenia, sklasyfikowano koreańskiego Hyundaia Tucsona. W pierwszej połowie bieżącego roku na model zdecydowało się blisko 279 tys. nabywców (spadek o ok. 3 proc.).
Hyundai Tucson
Dopiero na piątej pozycji – z wynikiem ok. 272 tys. rejestracji (+ 6 proc.) - znajduje się ubóstwiany przez europejskich nabywców Nissan Qashqai.
Kolejne miejsca należą do: 6. Mazdy CX-5 (blisko 240 tys. rejestracji), 7. Nissana Rogue/X-trail (ok. 238 tys. rejestracji), 8. Kii Sportage (ok. 230 tys. rejestracji), 9. Havala H6 (ok. 220 tys. rejestracji) i 10. Chevroleta Equinoxa (niespełna 220 tys. rejestracji).