Stellantis i Toyota ogłosiły rozszerzenie współpracy o nowe duże auto użytkowe, dostępne zarówno z napędem konwencjonalnym, jak i elektrycznym. Tym samym Toyota wkroczy do największego i najbardziej lukratywnego segmentu samochodów dostawczych.
Będzie to już trzeci - obok kompaktowego i średniej wielkości vana - model samochodu dostawczego, który obejmie umowa między producentami.
Toyota Proace City
W ramach współpracy Stellantis dostarczy opracowany i produkowany przez siebie samochód Toyocie, która będzie go sprzedawać pod własną marką. Pojazd będzie produkowany w zakładach Stellantis w Gliwicach i w miejscowości Atessa we Włoszech. Auto trafi do sprzedaży w połowie 2024 roku, a wraz z nim Toyota zadebiutuje w segmencie dużych samochodów użytkowych.
Współpraca Stellantis i Toyoty rozpoczęła się w 2012 roku od średniej wielkości użytkowego, który Toyota sprzedaje jako Proace. Samochód jest produkowany w fabryce Stellantis Hordain we Francji i jest to bliźniaczy model Citroena Jumpy, Peugeota Experta oraz Fiata Scudo.
W 2019 roku współpraca została poszerzona o kolejny model - tym razem kompaktowe Proace City, które produkowane jest w fabryce Stellantis w Vigo w Hiszpanii. Ten samochód to z kolei bliźniacza konstrukcja Opla Combo, Peugeota Riftera i Citroena Berlingo.
Natomiast zapowiadany teraz nowy duży dostawczy van, który będzie powstawał m.in. w Gliwicach będzie bliźniaczym modelem Peugeota Boxer, Opla Movano, Citroena Jumper i Fiat Ducato. Będzie to zupełnie nowa generacja tych pojazdów, która zastąpi obecnie sprzedawana, a zaprezentowane w 2006 roku modele.
Stellantis potwierdziło również, że elektryczne samochody dostawcze będą produkowane wyłącznie w gliwickiej fabryce.