Od kilku lat trwa nieprzemijająca moda na suvy. Za prekursora segmentu powszechnie uważa się Japończyków i zaprezentowaną w 1994 roku Toyotę RAV4. Auto po raz kolejny okazało się właśnie najchętniej kupowanym suvem na świecie!
Jak donosi monitorujący światowe rynki serwis Focus2Move, w ubiegłym roku na całym globie sprzedano ponad 32,1 mln nowych suvów. To o 6 proc. więcej niż rok temu. Największym powodzeniem (17,75 mln) cieszył się segment C, który stanowi dziś aż 55 proc. światowego rynku. Dalej w kolejności są: segment D (36 proc. udziału w rynku) i B (6,3 proc. udziału w rynku).
Volkswagen Tiguan
W skali świata najchętniej kupowanym suvem – kolejny raz z rzędu – okazała się Toyota RAV4. Na auto zdecydowało się w sumie niemal 831 tys. nabywców (+3,7 proc.).
Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen Tiguan. Niemiecki suv spotkał się z zainteresowaniem około 790 tys. klientów. Niemcy pochwalić się mogą dużym, wynoszącym aż 8,4 proc., wzrostem popytu.
Pozycja nr 3. przypadła Hondzie. Trzecim najchętniej kupowanym suvem roku 2018 okazała się być Honda CR-V. Firma sprzedała ponad 741,3 tys. sztuk tego pojazdu (-2,3 proc.).
Nissan Qashqai
W „top 5” znalazły się też: 4. Hyundai Tucson (niespełna 570 tys. sztuk) i 5. Nissan Qashqai (niemal 520 tys. sztuk).
Produkcja suvów pozostaje domeną marek japońskich. W zestawieniu trzech największych światowych graczy tego segmentu pierwsze trzy miejsca należą do producentów z Kraju Kwitnącej Wiśni. Prym wiedzie Toyota z całkowitą sprzedażą 2,357 mln suvów w 2018 roku. Drugi stopień podium należy do Nissana (2,247 mln aut). Trzecia jest Honda (1,843 mln aut).