Suzuki modyfikuje ofertę jednostek napędowych dostępnych w Swifcie. Jednocześnie pojawia się model z napędem na wszystkie koła.
Nowością jest silnik 1.2 DualJet o pojemności 1.2 l, mocy 90 KM i momencie 120 Nm. Silnik ten, który w Japonii debiutował jesienią ubiegłego roku, zastąpi jednostkę 1.2 VVT o mocy 94 Km. Nowa konstrukcja - kosztem nieco mniejszej mocy - oferuje wyraźnie niższe zużycie paliwa, a tym samym emisję spalin. O ile wycofana jednostka w cyklu pomiarowym zużywała średnio 4,9 l benzyny na 100 km, to nowy silnik zadowala się 4,3 l na 100 km.
Prędkość maksymalna Swifta z silnikiem 1.2 DualJet wynosi 165 km/h.
Suzuki Swift
Kolejny nowy silnik może nieco zaskakiwać. Daje się bowiem dostrzec wyraźną tendencję odchodzenia producentów od montowania silników wysokoprężnych w małych samochodach, które przeznaczonego są do miejskiej eksploatacji. Powodem jest oczywiście mocne skomplikowanie współczesnych diesli, co winduje ich cenę, przez co sens ekonomiczny sens zakupu takiego auta, którego przebiegi z założenia nie będą wysokie, staje się wątpliwy. Gdy do tego dochodzą kłopoty z obsługą (filtry cząstek stałych) efektem jest wycofywanie silników wysokoprężnych.
Suzuki, prezentując Swifta postąpiło podobnie. Jednak teraz silnik wysokoprężny... wraca. W ofercie znajdzie się jednostka 1.3 DDiS o mocy 75 KM i momencie obrotowym 190 Nm. Prędkość maksymalna Suzuki Swift 1.3 DDiS również wynosi 165 km/h, przy czym średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym wynosi 3,8 l/100 km.
Po raz pierwszy obecna generacja Suzuki Swift będzie dostępna z napędem wszystkich kół Allgrip. Napęd ten będzie dostępny wyłącznie w samochodach napędzanych silnikiem benzynowym 1.2.
Ostatnia nowość to Swift w wersji Sport. Samochód napędzany jest silnikiem 1.6 i dostępny wyłącznie w wersji pięciodrzwiowej. Wyposażenie obejmuje m.in. sportowe fotele, aluminiowe nakładki na pedały, 17-calowe felgi, spojler dachowy i zmodyfikowane zawieszenie.