chceauto.pl
x
Tak wygląda Ford E-Transit

Tak wygląda Ford E-Transit

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2020-11-12
Ford zaprezentował model E-Transit - w pełni elektryczną wersję najlepiej sprzedającego się vana na świecie.

Dzięki pojemności użytkowej akumulatora wynoszącej 67 kWh, E-Transit oferuje zasięg jazdy do 350 km. To wystarczająco dużo, by sprostać oczekiwaniom wielu drobnych przedsiębiorców czy np. firm kurierskich.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Akumulator E‑Transita znajduje się pod podłogą, nie ograniczając 15.1 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej- dokładnie takiej, jak w Transicie z silnikiem wysokoprężnym z napędem na tylne koła. E-Transit może być wyposażony w opcjonalny system Pro Power Onboard, który umożliwi europejskim klientom przekształcenie pojazdu w mobilne źródło prądu, dostarczające do 2,3 kW mocy zasilającej narzędzia i inny sprzęt na miejscu pracy, czy w czasie podróży. Jest to pierwsze takie rozwiązanie w branży lekkich pojazdów użytkowych w Europie.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Specjalny tryb Eco może zapewnić do 8-10 procent obniżenia zużycia energii, jeśli E-Transit porusza się bez ładunku, przy utrzymaniu dobrych przyspieszeń lub prędkości rozwijanych na autostradach. Tryb Eco ogranicza prędkość maksymalną, reguluje przyspieszenie i optymalizuje działanie klimatyzacji, aby pomóc w uzyskaniu maksymalnego dostępnego zasięgu jazdy. Pojazd posiada również funkcję zaplanowanego wstępnego klimatyzowania (Scheduled Pre-Conditioning), umożliwiającą zaprogramowanie systemu klimatyzacji w taki sposób, aby dostosować temperaturę w kabinie do warunków komfortu termicznego, gdy pojazd jest jeszcze podłączony do ładowarki akumulatora, zapewniając w ten sposób maksymalny zasięg jazdy.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
Zdaniem producenta E-Transit może obniżyć koszty eksploatacji pojazdu o około 40 procent w porównaniu z modelami wyposażonymi w silniki spalinowe, dzięki niższym kosztom obsługi. W Europie klienci będą mogli skorzystać z najlepszej dla tej klasy pojazdów oferty rocznej obsługi serwisowej bez limitu przebiegu, która będzie łączona z ośmioletnim pakietem gwarancyjnym na akumulator i komponenty elektryczne wysokiego napięcia przy ograniczeniu przebiegu do 160 000 tysięcy kilometrów.

Ford E-Transit
Ford E-Transit
E‑Transit w wersji europejskiej osiąga ładowność do 1 616 kg (furgon) i do 1 967 kg dla podwozi z kabiną. Silnik elektryczny ma moc maksymalną 198 kW (269 KM) i maksymalny moment obrotowy 430 Nm, co czyni go najpotężniejszym silnikiem dostępnym w jakimkolwiek w pełni elektrycznym samochodzie dostawczym sprzedawanym w Europie. Układ napędu na tylne koła zapewnia doskonałą trakcję przy dużym obciążeniu pojazdu.

W Europie Ford będzie oferował szeroki wybór 25 konfiguracji E‑Transita, z furgonem, furgonem z podwójną kabiną i z kabiną na niezabudowanym podwoziu, a do tego wiele opcji długości i wysokości dachu oraz szereg opcji masy całkowitej pojazdu, do 4,25 tony włącznie, aby sprostać różnorodnym potrzebom klientów.

Tak wygląda Ford E-Transit - GALERIA ZDJĘĆ

Tak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-TransitTak wygląda Ford E-Transit

Zobacz także

Elektryczne Fordy będą bazować na Renault

Elektryczne Fordy będą bazować na Renault 2025-12-12

Ford nie radzi sobie z opracowaniem własnymi siłami samochodów elektrycznych. W efekcie szuka partnerów zewnętrznych, którzy mogą mu udostępnić technologią. Dwa modele Forda już bazują na autach Volkswagena, kolejne dwa zostaną oparte na...
KIA EV3 GT-Line 81,4 kWh | Niełatwa sztuka kompromisu

KIA EV3 GT-Line 81,4 kWh | Niełatwa sztuka kompromisu 2025-11-11

KIA EV3 zaprezentowana została w drugiej połowie 2024 roku i to trzeci (po EV6 i EV9) model KIA na naszym rynku, który od podstaw powstał z myślą wyłącznie o napędzie elektrycznym. To pozwala uniknąć konstrukcyjnych kompromisów, choć to nie jest...
MG4 XPOWER | Najlepszy stosunek mocy do ceny na rynku

MG4 XPOWER | Najlepszy stosunek mocy do ceny na rynku 2025-10-25

MG4 w wydaniu XPOWER moim zdaniem w pełni potwierdza tezę, że określenie “premium” dla aut elektrycznych zostało przedefiniowane. A przynajmniej dotyczy to osiągów, bowiem dokładnie 175 600 złotych kosztuje MG XPOWER - samochód zapewniający...
Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość

Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość 2025-10-09

Ford generalnie lubi ponownie wykorzystywać nazwy swoich modeli i przeważnie sięga wtedy po te najbardziej znane. Pojawił się przecież Mustang Mach-E, jest Puma w nowym wydaniu i niedawno zadebiutował Ford Capri w zupełnie odmienionej odsłonie. No i...
Omoda E5 | Czy ten chiński elektryczny SUV jest lepszy od europejskiej konkurencji?

Omoda E5 | Czy ten chiński elektryczny SUV jest lepszy od europejskiej konkurencji? 2025-05-19

Omoda to jedna z tych chińskich marek, która już zdążyła zbudować sobie całkiem mocną pozycję na polskim rynku. Na ulicach pojawiają się “piątki’ w odmianie spalinowej, ale my na test wzięliśmy bardziej niszową wersję tego modelu, bo...
SsangYong Torres EVX - elektryk na milion kilometrów

SsangYong Torres EVX - elektryk na milion kilometrów 2024-12-24

SsangYong ostrożnie podchodzi do elektromobilności. Koreański producent w swojej flocie ma raptem dwa modele elektryczne i oba są konwersjami modeli spalinowych - najpierw pojawiło się Korando e-Motion, a w marcu 2023 roku ofertę wzbogacił także...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS