Samochody użytkowe starzeją się wolniej niż inne.
Ford Tourneo Concept
Z czasem możliwości adaptacji auta do zmieniających się oczekiwań klientów (np. co do poziomu emisji CO2, od którego – w wielu krajach uzależnione są stawki podatku drogowego) zostają wyczerpane. Wtedy przychodzi czas na kolejną generację.
Proces ten dotknął właśnie jedno z najpopularniejszych aut dostawczych w Europie – Forda Transita.
Na salonie w Genewie amerykańska marka zaprezentowała model o nazwie Tourneo Custom. Chociaż samochód zbudowany został jako „showcar” lub – jak kto woli – pojazd koncepcyjny, przedstawiciele Forda podkreślają, że auto stanowi zapowiedź nowej rodziny pojazdów użytkowych oraz kolejnej generacji Transita.
Ford Tourneo Concept
Mocnym punktem pojazdu jest stylistyka, która w udany sposób nawiązuje do osobowych modeli marki. Mimo sylwetki klasycznego busa, samochód – dzięki liniom typowym dla fordowskiego „kinetic design” prezentuje się bardzo elegancko. Auto otrzymało m.in. typowy dla nowych Fordów, trapezoidalny wlot powietrza w przednim zderzaku, wykonane w technologii LED światła do jazdy dziennej i chromowany grill.
Ford Tourneo Concept
Zaprezentowana w Genewie wersja wyposażona była w 18-calowe felgi ze stopów lekkich. Te – najprawdopodobniej – znajdą się na liście opcji wersji osobowych, podobnie jak: dwukolorowa, skórzana tapicerka, głosowy system obsługi radia o nazwie SYNC z funkcją emergency assist (automatyczne powiadamianie służb ratunkowych w razie wypadku), system ostrzegania przed niekontrolowaną zmianą pasa ruchu i kamera cofania, które również znalazły się na pokładzie koncepcyjnego Tourneo Custom.
Ford Tourneo Concept
Produkcyjna wersja Tourneo zadebiutuje za kilka miesięcy. Wiadomo już, że do napędu posłużą nowe odmiany zaprezentowanej w 2011 roku wysokoprężnej jednostki 2,2 l TDCi Duratorq. Do wyboru będą warianty o mocy: 100 KM, 125 KM i 155 KM. Wszystkie współpracować mają z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów, napęd przenoszony ma być na przednie koła. Auto występować ma w dwóch wersjach różniących się rozstawem osi.
Niedługo po debiucie Tourneo, ofertę pojazdów użytkowych Forda uzupełni też nowy Transit. Auto ma być dłuższe i wyższe niż model zaprezentowany w Genewie. Od Tourneo odróżniać go będzie także to, iż samochód występować ma również z napędem na tylną oś.