Volkswagen ma powody do radości. W połowie stycznia z linii montażowej rodzimej fabryki w Wolfsburgu zjechał pięciomilionowy egzemplarz modelu Tiguan. Niepozorny suv jest obecnie drugim najchętniej kupowanym modelem tego segmentu na świecie!
Pierwszy Tiguan opuścił bramy fabryki w 2007 roku. W pierwszym pełnym roku obecności rynkowej modelu (2008) do klientów dostarczono ponad 120 tys. egzemplarzy. Z każdym miesiącem auto cieszyło się coraz większym zainteresowaniem. Rok 2015 przyniósł rekordowy poziom produkcji – do klientów trafiło ponad 500 000 egzemplarzy.
Pierwsza generacja przetrwała w ofercie do 2016 roku (w 2011 poddano ją liftingowi). Drugie wcielenie sprzedażowego hitu z Wolfsburga było pierwszym suvem niemieckiej marki bazującym na modułowej platformie podłogowej MQB. W roku 2017 ofertę uzupełniła przedłużona odmiana Tiguan Allspace. Samochód z dłuższym o blisko 22 cm nadwoziem oferuje miejsce dla siedmiorga pasażerów.
Toyota RAV4
Obecne wcielenie również okazało się sprzedażowym hitem. W roku 2017 do klientów trafiło aż 700 tys. nowych Tiguanów. Ostatnie dwanaście miesięcy zamknęło się jeszcze lepszym wynikiem – blisko 800 tys. sztuk dostarczonym klientom na całym świecie. Oprócz Wolksburga Tiguan produkowany jest jeszcze w trzech innych lokalizacjach: w Chinach, Meksyku i Rosji.
Warto przypomnieć, że Tiguan zajął 2. miejsce w światowym zestawieniu najchętniej kupowanych nowych suvów w 2018 roku. Do liderującej Toyoty RAV4 zabrakło nieco ponad 40 tys. egzemplarzy. Modele stoczyły pasjonującą walkę o pierwszą pozycję. Sprzedaż Volkswagena w porównaniu rok do roku wzrosła o 8,4 proc. Toyoty – o 3,2 proc. Ostatni stopień podium przypadł w udziale Hondzie. Model CR-V znalazł w ubiegłym roku przeszło 741,3 tys. nabywców (-2,3 proc. rok do roku).
Nissan Qashqai
Tiguan zakończył też miniony rok na 5. pozycji wśród najchętniej kupowanych nowych aut na Starym Kontynencie. W samej tylko Europie do nabywców dostarczono blisko 259 tys. sztuk (+4,8 proc. rok do roku), co oznacza, że był to najchętniej kupowany suv w tej części globu. Dla porównania na nową RAV4 zdecydowało się w tym czasie nieco ponad 71,7 tys. klientów, co dało modelowi Toyoty 76 miejsce w zestawieniu (-0,6 proc).
Warto dodać, że drugim najchętniej kupowanym suvem w Europie jest Nissana Qashqaia (5. Na liście najchętniej kupowanych aut tego segment w skali świata). W 2018 roku Nissan sprzedał w Europie 252,7 tys. sztuk tego modelu (-7 proc.).