Jak wynika z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, w zeszłym roku Polacy kupili 298 056 fabrycznie nowych samochodów.
Dealerzy biją na alarm podkreślając, że to aż o 11 procent mniej, niż opuściło polskie salony w 2010 roku. Dane te nie odzwierciedlają jednak rzeczywistego stanu portfeli polskich kierowców. Trzeba pamiętać, że ogromny wpływ na liczbę sprzedanych w naszym kraju pojazdów mają samochody kupowane przez firmy i fundusze leasingowe. Jak wiele aut trafia z polskich salonów do klientów indywidualnych?
W minionym roku klienci prywatni kupili w Polsce tylko 132 231 samochodów. To zaledwie 44 procent z całości sprzedanych w naszym kraju nowych aut i aż o 19 procent mniej niż dwa lata temu!
Rynek samochodów w Polsce (klienci indywidualni) w 2011 roku
Oznacza to, że w przeszło 38-milionowym kraju, zaledwie co 127 obywatel kupił w zeszłym roku nowy samochód! Co przygnębiające – dane CEPiKu dotyczą nie tylko aut osobowych, ale też samochodów osobowych z homologacją ciężarową (auta takie rejestrowane były jeszcze w pierwszych trzech miesiącach minionego roku). W rzeczywistości statystyka wygląda więc jeszcze gorzej.
Które marki cieszyły się wśród klientów indywidualnych największym powodzeniem? Na pierwszym miejscu rankingu – z wynikiem 13 424 sprzedanych aut – znalazła się Skoda. Drugie miejsce (11 663 sprzedanych aut) zajął Fiat. Najniższy stopień podium zajął Hyundai (9 600 sprzedanych aut). W pierwszej piątce znalazły się jeszcze: Toyota (9 474 sprzedanych aut) i Opel (9 222 sprzedanych samochodów).
Następne miejsca zajmują kolejno: 6. Nissan (8 193 sprzedanych samochodów), 7. Renault (7 864 sprzedanych aut), 8. Kia (7 664 sprzedanych samochodów) i 9. Volkswagen (7 167 sprzedanych samochodów). Czołową dziesiątkę – z wynikiem 7 030 sprzedanych aut – zamyka Ford.
Z naszej galerii dowiesz się, które modele poszczególnych producentów cieszą się wśród klientów indywidualnych największym powodzeniem! (wystarczy kliknąć tutaj)