W europejskich salonach Toyoty debiutuje właśnie elektryczna bateryjna Toyota bZ4X. Samochód powstał na nowej platformie eTNGA, przeznaczonej specjalnie dla aut elektrycznych zasilanych bateriami. Jest to pierwszy model z nowej serii samochodów elektrycznych bZ (Beyond Zero).
Toyota bZ4X
Wraz z nowym modelem debiutuje zupełnie nowy system napędu na cztery kola XMODE, oparty na współpracy niezależnych silników elektrycznych przy przedniej i tylnej osi, który zapewnia wyjątkowe możliwości terenowe oraz świetną przyczepność i bezpieczeństwo w codziennej jeździe przy zmiennych warunkach pogodowych.
Toyota bZ4X
Oficjalne dane homologacyjne wg procedury WLTP potwierdzają wyjątkowo duży zasięg Toyoty bZ4X oraz niskie zużycie energii, możliwe m.in. dzięki wydajnym silnikom i zaawansowanemu systemowi zarządzania energią. Samochód z 204-konnym silnikiem napędzającym przednie koła może przejechać do 516 km po naładowaniu baterii do pełna, zużywając średnio 14,3 kWh/100 km. Auto z dwoma silnikami o łącznej mocy 217 KM, napędzającymi przednią i tylną oś, uzyskało wyniki do 470 km zasięgu i 15,8 kWh/100 km zużycia energii.
Toyota bZ4X
Auto wyposażone jest w baterię trakcyjną o pojemności 71,4 kWh, utrzymywaną w optymalnej temperaturze przez system ogrzewania i chłodzenia. Jej zaawansowana konstrukcja jest wynikiem ponad 25-letnich doświadczeń Toyoty w doskonaleniu technologii zelektryfikowanych samochodów.
Akumulatory objęte są gwarancją trwającą 8 lat, z limitem przebiegu do 160 000 km. Aby móc zagwarantować klientom tak wysoką jakość, Toyota tak długo doskonaliła baterię do bZ4X, aż osiągnęła trwałość na poziomie 70 proc. po 10 latach i pokonaniu 1 miliona kilometrów.
Pierwsi europejscy klienci otrzymają zamówione egzemplarze Toyoty bZ4X latem 2022 roku. Ceny auta zaczynają się od 206 900 zł. Oferta obejmuje cztery wersje wyposażenia oraz atrakcyjny wybór dodatkowych pakietów i akcesoriów, w tym ładowarkę Wallbox Home za 3 500 zł lub Wallbox Connected w cenie 6 500 zł.