Toyota oficjalnie zaprezentowała dziś swój najnowszy model – C-HR.
Niewielkich rozmiarów crossover pozycjonowany będzie poniżej modelu RAV-4. Auto stworzono z myślą o odzyskaniu pozycji lidera segmentu zdominowanego dziś przez Nissana.
Toyota C-HR
Bazą do stworzenia Toyoty C-HR była modułowa płyta podłogowa TNGA. Samochód jest efektem globalnej współpracy między centrami projektowymi Toyoty na trzech kontynentach, a całą inicjatywą kierował główny projektant Kazuhiko Isawa z japońskiej centrali. Oryginalną stylistykę zewnętrzną opracowało kalifornijskie studio projektowe Calty Design.
Toyota C-HR
Karoseria nawiązywać ma do „szlifowanego diamentu” i stanowi ukłon w stronę młodszych nabywców. Tym spodobają się zapewne szerokie nadkola czy przywołująca na myśl coupe klamka tylnych drzwi ukryta w szerokim słupku C.
Toyota C-HR oferowana będzie wyłącznie z benzynowymi lub hybrydowymi systemami napędu. Podstawowy model wykorzystywać będzie znany z Aurisa silnik 1.2 l Turbo o mocy 116 KM. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT. Skrzynia biegów CVT będzie do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na cztery koła. Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym, który będzie oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT.
Toyota C-HR
Zamiast jednostki wysokoprężnej Toyota proponuje rozwijający 122 KM układ hybrydowy zaczerpnięty z Priusa. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40 proc. — to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.
Toyota C-HR
Auto standardowo oferowane będzie z pakietem Toyota Safety Sense. Obejmuje on układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) i aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).
Samochód trafić ma do europejskich salonów jeszcze w tym roku. Jego budową zajmie się turecka fabryka Toyoty w miejscowości Sakarya.