Toyota przygotowuje się do wprowadzenia na europejskie rynki nowego crossovera – modelu C-HR. Niedawno poznaliśmy kształt wnętrza pojazdu, którego sprzedaż rozpocząć ma się pod koniec roku.
Toyota C-HR
Projektanci wnętrza podkreślają, że auto nawiązywać ma do pojazdów segmentu premium. Świadczą o tym nie tylko wyszukane kształty kokpitu i dbałość o detale (m.in. dekoracyjna listwa ciągnąca się od drzwi przez cała deskę rozdzielczą) ale też miękkie i przyjemne w dotyku materiały wykończeniowe. Konsola środkowa została delikatnie zwrócona w kierunku kierowcy. Na jej szczycie znalazł się wolnostojący, dotykowy wyświetlacz o przekątnej 8 cali zintegrowany z systemem info-rozrywki Toyota Touch 2.
Toyota C-HR
Japończycy przewidzieli trzy warianty kolorystyczne tapicerek. Za wyborem Toyoty C-HR przemawiać też może bogata lista wyposażenia standardowego. Trafił na nią chociażby adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych i automat przełączający światła drogowe na mijania. Niezależnie od rynku każda C-HR otrzyma też automatyczny hamulec awaryjny z funkcją rozpoznawania pieszych i system ostrzegający o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu.
Nowy crossover Toyoty powstał, by konkurować z autami nieco mniejszymi niż model RAV4. Karoseria C-HR mierzy 4,36 m długości, 1,79 m szerokości i 1,55 m wysokości. Auto legitymuje się rozstawem osi 2,64 m co jest wartością typową dla aut kompaktowych.
Toyota C-HR
Klienci będą mieli do wyboru dwa warianty napędowe. Podstawowy silnik to benzynowy 1,2 l o mocy 114 KM i maksymalnym momencie obrotowym 185 Nm. W takiej konfiguracji do wyboru jest ręczna sześciostopniowa skrzynia biegów lub bezstopniowa, automatyczna przekładnia CVT. W połączeniu z tą ostatnią oferowany będzie również napęd 4x4. W ofercie znajdzie się też auto z napędem hybrydowym o łącznej mocy 120 KM.