Toyota rozpoczyna elektryczną ofensywę. Jednym z jej elementów będzie model o nazwie C-HR+. Mimo nazwy, która wyraźnie nawiązuje do europejskiego spalinowego bestsellera, mamy do czynienia z zupełnie różnym modelem.
- Toyota C-HR+. Nadwozie
- Toyota C-HR+. Wnętrze
- Toyota C-HR+. Napęd
- Toyota C-HR+. Ceny i premiera rynkowa
Toyota C-HR+. Nadwozie
Toyota C-HR+ to kompaktowy crossover, który bazuje na zaprezentowanym w 2022 roku prototypowym modelu Compact SUV. Nowy samochód nawiązuje do spalinowej Toyoty C-HR, ale to odrębny model, który został stworzony z wykorzystaniem architektury modułowej e-TNGA dla samochodów elektrycznych, z unikalnym nadwoziem oraz wnętrzem.
Toyota C-HR+ ma 452 cm długości, a rozstaw osi wynosi aż 275 cm. Te wymiary oznaczają, że wersja elektryczna jest o 16 cm dłuższa od spalinowej i ma o 11 cm większy rozstaw osi. Zwiększenie tego parametru umożliwia zabudową między osiami baterii, ale wpływa też na zwiększenie przestrzeni w kabinie. Pojemność bagażnika wynosi 416 litrów.

Toyota C-HR+
Toyota C-HR+. Wnętrze
Głównym elementem konsoli środkowej nowej Toyoty C-HR+ będzie 14-calowy ekran systemu multimedialnego. Nawigacja zawiera funkcję wyznaczania trasy z uwzględnieniem punktów ładowania dostosowanych do poziomu naładowania baterii oraz zasięgu samochodu. Aplikacja MyToyota pozwoli monitorować i zarządzać kluczowymi funkcjami pojazdu, takimi jak m.in. status i czas ładowania czy zasięg.

Toyota C-HR+
Toyota C-HR+. Napęd
Toyota C-HR+ będzie dostępna z dwoma pojemnościami baterii. Akumulator o pojemności 57,7 kWh (brutto) będzie połączony z napędem na przód, natomiast większa bateria o pojemności 77 kWh będzie dostępna z napędem na przód oraz napędem na wszystkie koła.
Samochód z napędem AWD będzie napędzany przez dwa silniki o mocy systemowej 343 KM i będzie przyspieszał do 100 km/h w 5,2 s. Model z napędem na przód i baterią 57,7 kWh będzie napędzany przez jeden silnik o mocy 167 KM, a samochód z większą, 77 kWh baterią - przez silnik o mocy 224 KM.

Toyota C-HR+
Zasięg nie został jeszcze homologowany, ale można się spodziewać, że realnie samochód z większą baterią i mniejszą mocą przejedzie około 400 km. Standardem jest ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, a w wersji Executive auto ma ładowarkę o mocy 22 kW. Szybkie ładowanie prądem stałym (DC) odbywać się będzie z maksymalną mocą do 150 kW, a więc jak na nowy model - względnie niedużą.

Toyota C-HR+
Toyota C-HR+. Ceny i premiera rynkowa
Toyota C-HR+ zadebiutuje na wybranych rynkach europejskich pod koniec 2025 roku, a w Polsce - w pierwszym kwartale 2026 roku. Razem z modelami Urban Cruiser i bZ4X Toyota C-HR+ stworzy pełną gamę aut elektrycznych w kluczowych segmentach B-SUV, C-SUV i D-SUV. Ceny nie są jeszcze znane.