Toyota w pierwszym kwartale 2022 roku sprzedała w Europie 284 506 samochodów, czyli zaledwie 1 proc. mniej niż w pierwszym, kwartale roku 2021. To świetny wynik, biorąc pod uwagę, że rynek skurczył się rok do roku o 14%. Toyota uzyskała najlepszy w swojej historii udział w rynku liczony w pierwszym kwartale roku na poziomie 7,6%, uzyskując wzrost o 1 p.p. rok do roku.
Toyota Yaris Cross
Mimo kurczącego się rynku sprzedaż hybrydowych samochodów Toyoty i Lexusa w pierwszym kwartale roku wzrosła w porównaniu do tego samego okresu 2021 roku o 18 proc, do poziomu 196 473 aut. Udział zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, wynosi 79 proc, a w całym regionie 68 proc.
Toyota Corolla
Sprzedaż samochodów marki Toyota w pierwszym kwartale roku wzrosła o 1% i osiągnęła poziom 270 913 samochodów. Wynik ten przełożył się na 7,2-procentowy udział marki w europejskim rynku samochodów osobowych (+0,8 p.p. rok do roku). Najpopularniejszymi modelami Toyoty są Corolla (54 936 egz.), Yaris Cross (40 977 egz.), Yaris (38 976 egz.) i RAV4 (38 704 egz.), które łącznie odpowiadają za 75 proc. całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie.
Od stycznia do marca 2022 roku kierowcy w Europie kupili 185 361 zelektryfikowanych samochodów Toyoty, o 21 proc. więcej niż rok wcześniej. Najczęściej wybieranymi modelami ze zelektryfikowanym napędem są Corolla Hybrid (46 537 egz.), Yaris Cross Hybrid (38 130 egz.), Toyota C-HR Hybrid (33 640 egz.), RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (31 655 egz.) oraz Yaris Hybrid (30 238 egz.).
Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 69 proc. wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 78 proc. całkowitej sprzedaży.
Po wprowadzeniu w ostatnim czasie nowych modeli (Yarisa Cross, Aygo X i elektryczny SUV-a bZ4X) Japończycy liczbą, że mimo perturbacji na rynku związanych z zerwaniem łańcucha dostaw, w roku 2022 w Europie zaliczą wzrosty sprzedaży.