chceauto.pl
x
Toyota: „Elektryczne auta będą tańsze i łatwiej dostępne”

Toyota: „Elektryczne auta będą tańsze i łatwiej dostępne”

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-12-10
Toyota spodziewa się, że do 2030 roku udział samochodów o napędzie elektrycznym w Europie Zachodniej wyniesie co najmniej 50% lub nawet więcej, jeśli popyt ze strony klientów okaże się jeszcze wyższy.

To konkluzja konferencji Toyota Motor Europe, podczas której przekazano dziennikarzom najświeższe informacje dotyczące europejskiej strategii biznesowej.

Głównym tematem było zaangażowanie japońskiego koncernu w neutralność klimatyczną, przyspieszenie planu elektryfikacji i aktywna rola w budowaniu gospodarki wodorowej.

Sposobem na osiągnięcie tych celów jest przyspieszenie elektryfikacji i zaoferowanie zróżnicowanej gamy niskoemisyjnych układów napędowych, dostosowanej do warunków w danym regionie.

W nadchodzących latach Toyota będzie rozbudowywać gamę bezemisyjnych modeli elektrycznych (ZEV), takich jak nowy elektryczny SUV Toyota bZ4X.
„W kolejnej dekadzie po 2030 roku przewidujemy dalszy wzrost zapotrzebowania na bezemisyjne samochody. Toyota będzie gotowa do osiągnięcia 100-procentowej bezemisyjności nowych samochodów w Europie Zachodniej do 2035 roku, przy założeniu, że do tego czasu powstanie w regionie wystarczająca infrastruktura ładowania samochodów na baterię i stacji tankowania aut na wodór. Liczymy też, że wzrośnie w Europie udział odnawialnych źródeł energii do wymaganego poziomu” – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

Gerald Killmann, wiceprezydent ds. badań i rozwoju Toyota Motor Europe, nawiązał do niedawnej zapowiedzi Toyoty, że zainwestuje globalnie 11,5 miliarda euro w rozwój i produkcję baterii.

W ramach tego programu Toyota już uruchomiła masową produkcję pierwszych na świecie bipolarnych baterii niklowo-wodorkowych, które wykorzystują mniej cenne surowce niż baterie litowo-jonowe, a ich gęstość energii jest dwa razy większa w porównaniu do tradycyjnych baterii NiMh, przy niższych kosztach produkcji.

Toyota zamierza wykorzystać te same techniki zwiększania gęstości energii przy obniżeniu kosztów wobec swoich baterii litowo-jonowych. Te działania w połączeniu nad dalszym zwiększaniem wydajności napędów mają doprowadzić do obniżenia kosztów baterii w jednym samochodzie o 50 procent bez ograniczania zasięgu pojazdu. Dzięki temu auta elektryczne staną się tańsze i łatwiej dostępne.

W związku z oczekiwanym wejściem na rynek akumulatorów ze stałym elektrolitem, Gerald Killmann potwierdził, że po testach prototypów w zeszłym roku prawdopodobnie w pierwszej kolejności trafią one do hybryd, zanim Toyota wdroży je szeroko do aut elektrycznych. Dzięki bateriom ze stałym elektrolitem samochody zyskają większą moc, większy zasięg i krótszy czas ładowania.

Europejska filia Toyoty przewiduje, że w całym 2021 roku dostarczy na rynek około 1,07 miliona samochodów, a jej udział w rynku wyniesie około 6,3 procent – byłby to nowy rekord i wynik lepszy od tego z 2020 roku o 80 tysięcy samochodów.

W 2022 roku TME planuje sprzedać około1,3 miliona aut i uzyskać rekordowy udział w europejskim rynku na poziomie 6,5 procent.
Spodziewany wzrost sprzedaży o 230 tys. w latach 2021-2022 to efekt atrakcyjności gamy modelowej Toyoty, w tym szerokiej dostępności samochodów zaprojektowanych na platformie TNGA, oraz bardzo wysokiego udziału zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży TME, który obecnie sięga niemal 70 procent.

Ofertę Toyoty wzmocnią w przyszłym roku także nowe modele – elektryczny SUV bZ4X, mały crossover Aygo X, sportowe coupe GR86 oraz kompaktowy SUV Corolla Cross.

Zobacz także

Będzie kolejna elektryczna Toyota

Będzie kolejna elektryczna Toyota 2025-03-03

Już 12 marca Toyota zaprezentuje całkowicie nowy model o napędzie elektrycznym. Samochód ma nadwozie w stylu coupé, które ma skrywać przestronne, komfortowe i wszechstronne wnętrze. Nazwa nowego modelu nie została jeszcze ujawniona.
SsangYong Torres EVX - elektryk na milion kilometrów

SsangYong Torres EVX - elektryk na milion kilometrów 2024-12-24

SsangYong ostrożnie podchodzi do elektromobilności. Koreański producent w swojej flocie ma raptem dwa modele elektryczne i oba są konwersjami modeli spalinowych - najpierw pojawiło się Korando e-Motion, a w marcu 2023 roku ofertę wzbogacił także...
Nissan Ariya Evolve+ 394 KM e-4orce - rodzinno-sportowy elektryk

Nissan Ariya Evolve+ 394 KM e-4orce - rodzinno-sportowy elektryk 2024-12-22

Nissan jest marką, która w istotnym stopniu przyczyniła się do globalnego rozwoju elektromobilności. Zaprezentowany w 2009 roku model Leaf był jednym z pierwszych (o ile nie pierwszym) przystępnym cenowo elektrykiem oferowanym niemal na całym globie....
Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy

Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy 2024-09-08

Ford Mustang Mach-E wprowadzony został na rynek w 2020 roku i była to jedna z głośniejszych premier co najmniej ostatniej dekady. W końcu pierwszy raz logo z galopującym mustangiem pojawiło się na innym aucie niż dwudrzwiowe coupe czy cabrio. I to...
Honda e:NY1 - nietypowa nazwa dla nietypowego elektryka

Honda e:NY1 - nietypowa nazwa dla nietypowego elektryka 2024-08-15

Honda zdaje się podchodzić do elektromobilności z dużą ostrożnością, ale i ze sporą dawką fantazji. Pokazana w 2019 roku Honda e zauroczyła wielu, ale też nie odniosła rynkowego sukcesu. Między innymi dlatego, że samochód ten nie do końca...
Maxus Mifa 9 - elektryczny super luksusowy van prosto z Chin

Maxus Mifa 9 - elektryczny super luksusowy van prosto z Chin 2024-08-11

Maxus to jedna z pierwszych chińskich marek, która postanowiła spróbować swoich sił na polskim rynku. W jej ofercie jeden model szczególnie przykuł moją uwagę, bo na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma konkurencji i skutecznie zagospodarowuje...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS