Na salonie we Frankfurcie debiutowała nowa Toyota Land Cruiser. Według producenta jest to zupełnie nowa generacja tego kultowego modelu, ale głębsza analiza wskazuje raczej na głęboki lifting.
Toyota Land Cruiser
Przede wszystkim nie zmieniła się linia boczna samochodu, co raczej wprost mówi o tym, że nie mamy do czynienia z kompletnie nowym modelem. Zmieniła się za to przednia i tylna część auta, dość mocno zmodernizowano również wnętrze.
Całkowitą długość nowego Land Cruisera zwiększono o 60 mm do 4840 mm (4565 mm w modelu 3-drzwiowym). Mimo to samochód jest łatwy w manewrowaniu, z minimalnym promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 5,8 metra (5,2 metra dla modelu 3-drzwiowego).
Toyota Land Cruiser
Przednia część Land Cruisera odziedziczyła kilka cech konstrukcyjnych charakterystycznych dla swoich słynnych poprzedników – dotyczy to m.in. przeprojektowanej maski silnika, przedniego wlotu powietrza, reflektorów, przedniego zderzaka i błotników.
Nowy Land Cruiser będzie oferowany na rynkach Europy Zachodniej i Centralnej z silnikiem wysokoprężnym 2.8 D-4D o 177 KM. Dodatkowo na rynkach Europy Wschodniej dostępne są również modele z silnikami benzynowymi 2.7 VVT-i o mocy 161 KM oraz 4.0 VVT-i o mocy 249 KM.
Toyota Land Cruiser
Silnik 2.8 D-4D ma pojemność skokową 2755 ccm. Jest to 4-cylindrowa, 16-zaworowa jednostka napędowa DOHC, dysponująca maksymalną mocą przy 3400 obr./min. Silnik ten połączono z 6-biegową przekładnią automatyczną, zdolną do przenoszenia momentu obrotowego wynoszącego 370 Nm przy zaledwie 1200 obr./min. i maksymalnego momentu obrotowego 450 Nm rozwijanego od 1600 do 2400 obr./min.
Pozwala to na uzyskiwanie czasu przyspieszania 0–100 km/h wynoszącego 12,7 sekundy i prędkości maksymalnej 175 km/h. Średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym wynosi 7,4 l/100 km.
Toyota Land Cruiser
W połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną Land Cruiser z silnikiem 2.8 D-4D dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 420 Nm pomiędzy 1400 i 2600 obr./min. Czas przyspieszania 0–100 km/h wynosi 12,1 sekundy, a prędkość maksymalna to 175 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,4 l/100 km.
Wyższe wersje wyposażenia otrzymują w standardzie zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, przeznaczonych do zapobiegania kolizjom. Obejmuje on takie rozwiązania, jak system ochrony przedzderzeniowej (PCS) z funkcją wykrywania pieszych, adaptacyjny tempomat z funkcją hamowania (ACC), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB).
Toyota Land Cruiser
Inne rozwiązania to system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM) z systemem ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) i nową wersję systemu kontroli ciśnienia w oponach.
W wnętrzu znajdziemy duży, 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, zestaw elektronicznych wskaźników Optitron oraz obsługiwany z kierownicy 4,2-calowy wyświetlacz wielofunkcyjny.
Komfort zwiększono dzięki wprowadzeniu wentylacji przednich siedzeń, ogrzewaniu tylnych siedzeń oraz zastosowaniu elektrycznie podgrzewanej szyby przedniej i podgrzewanych dysz spryskiwaczy, a także dzięki automatycznie opuszczanym przy cofaniu lusterkom zewnętrznym.