W styczniu zarejestrowano w Polsce 5 857 nowych Toyot. Oznacza to, że japoński producent zajął niekwestionowane pierwsze miejsce w zestawieniu rejestracji z przewagą ponad 1700 egzemplarzy nad kolejną marką.
Najpopularniejszymi modelami w minionym miesiącu były Corolla i Yaris, a w pierwszej dziesiątce znalazły się także RAV4 i Toyota C-HR. Toyota zarejestrowała najwięcej samochodów na rynku flotowym i całkowicie zdominowała rynek klientów indywidualnych. Najpopularniejszym samochodem flotowym jest Corolla, a faworytem nabywców prywatnych jest model Yaris.
Dominująca pozycja Toyoty na polskim rynku znajduje odzwierciedlenie w rankingu rejestracji modeli. Corolla zajęła w minionym miesiącu pierwsze miejsce, po zarejestrowaniu 1 628 samochodów, zaś tuż za nią znalazł się Yaris z wynikiem 1 543 aut. Piąte miejsce w kraju zajął SUV Toyota RAV4 (929 rejestracji), zaś dziewiąte – Toyota C-HR (685 rejestracji).
Siłę Toyoty na polskim rynku szczególnie wyraźnie widać w wyborach klientów indywidualnych. Samochody marki wybrało w styczniu 21,8 proc. nabywców prywatnych, rejestrując 2 270 egzemplarzy. To o ponad 90 proc. więcej niż marka zajmująca drugie miejsce.
Zdecydowanym faworytem prywatnych klientów był Yaris, którego wybrały 803 osoby. Corolla znalazła się na trzecim miejscu z wynikiem 475 aut, RAV4 na szóstym (319 aut), Toyota C-HR na ósmym (297 aut), zaś AYGO na dziewiątym (277 aut).
Klienci firmowi zarejestrowali w styczniu 3 587 samochodów Toyoty, co dało marce pierwsze miejsce i 16,4-procentowy udział w rynku. Najczęściej wybieranym samochodem w Polsce była Corolla (1153 rejestracje), zaś Yaris zajął trzecie miejsce (741 rejestracji). Tuż za Yarisem znalazła się Toyota RAV4 (610 rejestracji), zaś Toyota C-HR zajęła dziewiąte miejsce (388 rejestracji).
Bardzo dobre wyniki Toyoty w 2020 oraz 2021 roku to efekt kilku czynników. Marka oferuje szeroką gamę nowych modeli opracowanych w architekturze TNGA, zapewnia pełną dostępność swoich modeli oraz duży wybór niskoemisyjnych hybryd. Toyota szybko dostosowała się do zmiany warunków na rynku w związku z pandemią i już w marcu 2020 roku uruchomiła nowy kanał sprzedaży przez salony internetowe. Duży wpływ na popularność Toyoty mają także takie czynniki jak niezawodność oraz wysoka wartość rezydualna jej samochodów.