W pierwszych siedmiu miesiącach 2024 roku Toyota umocniła pozycję na polskim rynku. Od stycznia do lipca zarejestrowano już 63 559 samochodów osobowych i lekki dostawczych tej marki, co jest wynikiem o 18 proc lepszym niż rok wcześniej. Dwóch kolejnych producentów w zestawieniu zanotowało łącznie mniejszą liczbę rejestracji od Toyoty.
- Toyota liderem polskiego rynku w lipcu
- Najchętniej kupowane modele Toyoty
- Modele Toyoty często bez konkurencji
Toyota liderem polskiego rynku w lipcu
Tylko w lipcu na polskie drogi wyjechało 7830 Toyot (18 proc. wzrostu), a marka była zdecydowanym liderem zarówno wśród firm, jak i osób prywatnych. Przedsiębiorstwa zarejestrowały w poprzednim miesiącu 5455 aut (17 proc. wzrostu), a klienci indywidualni odebrali z salonów Toyoty 2375 egzemplarzy (22 proc. wzrostu).
Najchętniej kupowane modele Toyoty
Skalę dominacji japońskiej marki na polskim rynku dobrze oddaje zestawienie dziesięciu najpopularniejszych modeli, w którym aż pięć aut to Toyoty. Niekwestionowanym liderem jest Corolla. Od stycznia na polskie drogi wyjechało już 15 805 egzemplarzy tego modelu (27% wzrostu). W samym tylko lipcu zarejestrowano 1837 Corolli.
Toyota Yaris Cross
Na trzecim miejscu sklasyfikowano Yarisa Cross. Miejski crossover, który w Europie jest najpopularniejszym autem Toyoty, zanotował 14-procentowy wzrost liczby rejestracji (9124 egz.). Czwarte miejsce należy do miejskiego hatchbacka Yarisa (8177 egz.), a szóste do RAV4 (7710 egz.) – SUV poprawił wynik w stosunku do ubiegłego roku o 73 proc. Na ósmej lokacie sklasyfikowana została Toyota C-HR (7637 egz.) z wynikiem o 43 proc. lepszym niż w pierwszych siedmiu miesiącach poprzedniego roku.
Toyota Yaris
Modele Toyoty często bez konkurencji
Wśród najmniejszych aut najczęstszym wyborem jest Aygo X. Od początku roku zarejestrowano 2178 egzemplarzy tego modelu, który ma aż 39 proc. udziału w swojej klasie. Yaris jest liderem segmentu B (28,9 proc. udziału), wśród miejskich crossoverów prowadzi Yaris Cross (21,9 proc. udziału), a w klasie kompaktów Corolla (26,3 proc. udziału). W segmencie C-SUV co piąte rejestrowane auto to Toyota. Liderem tej bardzo konkurencyjnej klasy jest Toyota C-HR (14,7 proc. udziału), a 2779 zarejestrowanych egzemplarzy to model Corolla Cross (5,4 proc. udziału).
Toyota C-HR
Pierwsze siedem miesięcy jest udane także dla innych modeli. RAV4 ma 11,1 proc. udziału w bardzo konkurencyjnym segmencie D-SUV. Od początku roku na drogi wyjechało także 810 egzemplarzy Highlandera, największego SUV-a Toyoty dostępnego w Polsce. Z kolei w segmencie D o 28 proc. swój wynik poprawiło Camry (2201 egz.).