Jeszcze w tym tygodniu poznamy pierwszy bateryjny samochód Toyoty. Dwuosobowy samochód elektryczny został zaprojektowany z myślą o osobach, które codziennie pokonują krótkie dystanse.
Miejscem premiery pojazdu, który porównać można z pierwszą generacją Smarta Fortwo (auto ma niespełna 2,5 m długości) będzie rozpoczynający się w tym tygodniu Tokio Motor Show. Niewielkie autko ma zasięg około 100 km na jednym ładowaniu i rozwija prędkość 60 km/h. Jego niewielkie wymiary i konstrukcja zapewniają wyjątkowo mały promień zawracania.
Zapowiedziana na 2020 rok premiera "ultrakompaktowego BEV" Toyoty wiąże się z nowym modelem biznesowym, który ma pomóc w popularyzacji samochodów elektrycznych na baterie. Plan zakłada monitorowanie wykorzystania baterii i ich wartości na każdym etapie – od produkcji przez sprzedaż, odsprzedaż do wtórnego użycia, aż po recycling. Toyota zamierza wprowadzić rozszerzony program leasingu akumulatorów trakcyjnych, w którego założeniach leży odzyskiwanie leasingowanych baterii samochodowych i ich ponowne wykorzystanie, w zależności od ich stanu, na różne sposoby – w samochodach oferowanych na rynku wtórnym, jako części zamienne oraz w instalacjach stacjonarnych do magazynowania energii. Toyota rozwija także inne usługi dla samochodów elektrycznych, takie jak stacje ładowania czy ubezpieczenia.
Toyota szuka nowych możliwości wykorzystania małych pojazdów elektrycznych nie tylko w użytku indywidualnym. Nowy pojazd jest dobrze przystosowany do wykorzystania przez władze samorządowe jako uzupełnienie transportu publicznego, szczególnie w miastach i na terenach górskich. Obecnie Toyota współpracuje z około 100 partnerami rządowymi, samorządowymi i korporacyjnymi w poszukiwaniu nowych form transportu opartych na niewielkich pojazdach elektrycznych.
Pierwszy bateryjny samochód elektryczny Toyoty pojawić ma się w japońskich salonach przed końcem przyszłego roku.