W 2022 roku linia GR Sport firmowana przez sportowe ramie Toyoty - Gazoo Racing, będzie jeszcze bardziej widoczna w gamie japońskiego koncernu. Toyota Yaris GR Sport i Toyota Hilux GR Sport przeszły nie tylko kurację stylistyczną, ale otrzymały też tuning podwozia.
Gazoo Racing jest coraz mocniej obecne w gamie Toyoty. Jaka jest hierarchia tych aut? Modele GR, czyli GR Supra, GR Yaris oraz GR86, które zadebiutuje w 2022 roku, to odrębne modele, stworzone od podstaw przez inżynierów Gazoo Racing na bazie doświadczeń z rajdów i wyścigów. To rasowe samochody sportowe. Z kolei samochody z linii GR Sport to specjalne wersje wyposażeniowe najpopularniejszych modeli, w których często stosuje się też delikatne modyfikacje podwozia. I do tej kategorii należą Toyoty Yaris GR Sport oraz Toyota Hilux GR Sport.
Nowa Toyota Yaris GR SportToyota Yaris to hatchback segmentu B, którego nikomu nie trzeba przedstawiać. To absolutny bestseller, który teraz będzie miał odmianę wywołującą nieco szybsze bicie serca. Toyota Yaris GR Sport to nie tylko wersja wyposażeniowa popularnego auta. Inżynierowie z Gazoo Racing wzmocnili nadwozie, dopracowali układ kierowniczy i zmodyfikowali zawieszenie. Precyzja elektronicznego wspomagania kierownicy została zwiększona, a tuning zawieszenia objął amortyzatory, które poprawiają reakcję układu kierowniczego, oraz tylne sprężyny, które zwiększyły przyczepność kół podczas przyspieszania i hamowania. Dodatkowe okładziny wewnątrz wszystkich czterech nadkoli zoptymalizowały przepływ powietrza wokół auta.
Yarisa GR Sport na ulicy nie da się pomylić z żadną inną wersją tego auta. 18-calowe felgi aluminiowych o specjalnym wzorze i czerwonych akcentach, nowy grillu z motywem G i nowy tylnym dyfuzorze oraz zarezerwowanym dla linii GR Sport lakier Dynamic Gray - od razu zdradzą co to za wersja. Dodatkowo, na klapie bagażnika umieszczono znaczek GR Sport. We wnętrzu też sportowych akcentów nie zabraknie. Począwszy od czerwonych przeszyć, emblematów GR Sport, metalicznych akcentów, aż po tapicerkę z syntetycznego zamszu Ultrasuede™. W salonach Toyota Yaris GR Sport ma być dostępna w drugim kwartale tego roku.
Nowa Toyota Hilux GR SportToyota Hilux to prawdziwa legenda niezawodności, która od dekady ma też swoją prawdziwie sportową odmianę. Inżynierowie z Toyota Gazoo Racing South Africa od lat tworzą Hiluxy z myślą o Rajdzie Dakar. I robią to naprawdę dobrze. W 2019 i 2022 roku ich samochody okazały się najlepsze. Nowa Toyota Hilux GR Sport nawiązuje do Toyoty GR DKR Hilux T1+ [LINK https://www.chceauto.pl/toyota-hilux-gr-sport-nowosc-a5161.html], która triumfowała w tegorocznym Rajdzie Dakar. A spece od rajdowych terenówek nieco ulepszyli cywilne auto.
Najwięcej uwagi poświęcili zawieszeniu, gdzie zastosowano amortyzatory jednorurowe i zmodyfikowane sprężyny oraz przeprojektowane resory piórowe i nowe tuleje. Usztywniono także przednie sprężyny śrubowe, a nowe amortyzatory zostały pomalowane na czerwono. W porównaniu ze standardowym Hiluxem wersja GR Sport ma lepsze właściwości jezdne i osiągi na prostej. Ograniczono także przechyły nadwozia i poprawiono przyczepność tylnej osi. Rajdowe prowadzenie w tym aucie jest możliwe.
Hilux GR Sport zdecydowanie odróżnia się od innych pickupów Toyoty. Czarny przedni grill ma wzór w kształcie litery G na kratce i poprzeczkę z napisem TOYOTA zamiast znaczka marki. To nawiązanie do klasycznego Hiluxa czwartej generacji z lat 80. 17-calowe koła aluminiowe są wykończone czarnymi kontrastami i obute w terenowe opony. Czarne zdobienia są też na lusterkach, stopniach, błotnikach, nad przestrzenią ładunkową i w klamce tylnej klapy. W kabinie znajdziemy sportowe czarne fotele z naturalnej skóry i syntetycznego zamszu, aluminiowe pedały, czerwoną listwę dekoracyjną, niebieskie podświetlenia drzwi i wstawki o wzorze włókna węglowego.
Wersja GR Sport dołączy do gamy Hiluxa latem tego roku. Będzie to czwarty model Toyoty w wersji GR Sport. C-HR i Corolla odmianach hatchback, sedan i TS kombi są dostępne z tym pakietem od jakiegoś czasu.