Toyota dostarczyła właśnie klientowi Yarisa z numerem 3 000 000. Jubileuszowy egzemplarz trafił na francuski rynek. Auto w wersji Selection wyposażono w 100-konny, hybrydowy układ napędowy. Standardem jest m.in. bezstopniowa, automatyczna skrzynia biegów i automatyczna klimatyzacja.
Yaris Hybrid jest wyposażony w układ napędowy wykorzystujący dwa silniki: 1,5-litrowy benzynowy oraz elektryczny. Akumulator litowo-jonowy jest ładowany energią odzyskiwaną podczas hamowania i nie wymaga doładowania z sieci energetycznej. Auto - przynajmniej wg producenta - zużywa 3,3 l/100 km (w cyklu NEDC) i emituje 75 g CO2/100 km. Jest to najniższy wynik wśród wszystkich hybryd niepobierających energii z zewnątrz (wg ADEME).
Na wyprodukowanie w Europie trzech milionów egzemplarzy Japończycy potrzebowali nieco ponad 15 lat. Pierwszy samochód zjechał z linii produkcyjnej fabryki w Valenciennes 31 stycznia 2001 roku. Auto z numerem 3 000 000 opuściło francuski zakład dokładnie 24 czerwca bieżącego roku. Obecnie Toyota oferuje już trzecią generację modelu Yaris. Ten - powoli - zbliża się jednak do kresu rynkowej kariery. Obecny model oferowany jest klientom od 2011 roku.
Mimo stosunkowo długiego stażu Toyota Yaris pozostaje jednym z liderów swojego segmentu.To drugi najchętniej wybierany model klasy B przez polskich nabywców i drugie, co do popularności, auto japońskiej marki w Polsce (po Aurisie). W pierwszych sześciu miesiącach tego roku na Yarisa zdecydowało się 5573 polskich nabywców. 757 z nich wybrało wersję z napędem hybrydowym, co oznacza, że jej udział w ogóle sprzedaży sięga niemal 14 proc. Warto dodać, że budowane we Francji auto trafia na 42 rynki zagraniczne.