Google, czyli amerykański gigant technologiczny, to nie tylko najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa. Dzięki milionom kierowanych do niej każdego dnia pytań, firma wie o potrzebach i problemach potencjalnych kupujących więcej niż ktokolwiek inny na świecie!
Świadczy o tym chociażby ranking najczęściej wyszukiwanych w konkretnych regionach marek pojazdów. Zestawienie powstało na bazie danych Google Trends obejmujących aż 154 kraje świata.
Zwycięzcą rankingu ponownie – drugi raz z rzędu - okazała się Toyota. Japońska marka była najczęściej wyszukiwanym producentem samochodów w 2021 roku aż w 47 ze 154 analizowanych krajów, co stanowi około 31 proc. wszystkich wyszukiwań. Mimo tego, w stosunku do zestawienia z roku 2021 popularność Toyoty nieco osłabła.
Najczęściej wyszukiwane marki samochodów na świecie
Na tle ubiegłorocznego raportu identycznie prezentuje się całe podium. Drugie miejsce ponownie zajęło BMW (1. pozycja w 29 ze 154 krajów świata). Trzeci stopień podium przypadł w udziale Mercedesowi (1. pozycja w 23 krajach).
Warto jednak zauważyć, że średnio w ostatnich czterech latach to BMW zdobyło tytuł najczęściej wyszukiwanej marki w większej liczbie krajów niż jakikolwiek inny konkurent. Można to przypisać znacznemu wzrostowi wyników wyszukiwania w całym 2019 roku, kiedy BMW zajęło pierwsze miejsce aż w 118 analizowanych krajach!
W tegorocznej analizie po raz pierwszy w historii pojawiła się – wzbudzająca globalnie duże zainteresowanie – Tesla. Z raportu wynika, że w 2021 roku była to najczęściej wyszukiwana marka pojazdów w Hongkongu, Izraelu, Makao, Singapurze i Chinach.
Tesla pojawiła się również jako druga lub trzecia najczęściej wyszukiwana marka w takich krajach, jak:
Austria, Bahamy, Botswana, Kongo Kinszasa, Chorwacja, Finlandia, Gwinea, Islandia, Kuwejt, Madagaskar, Malta, Norwegia, Palestyna, Rwanda, RPA, Korea Południowa, Syria , Stany Zjednoczone i Jemen.