Wietnamska firma Vinfast na salonie w Los Angeles zaprezentowała produkcyjne wersje dwóch modeli samochodów elektrycznych: VF e35 i VF e36.
Vinfast VF e35 i VF e36
Oba pojazdy zostały zaprojektowane przez... europejską Pininfarinę i nie ma tym w przypadku. Plan zakłada bowiem, że o ile VF e36 będzie oferowany wyłącznie w Ameryce, o tyle VF e35 trafi również na rynki europejskie.
Winfast VF e35 ma 4,75 m długości przy rozstawie osi 2,95 m, co oznacza, że miejsca na tylnej kanapie nie zabraknie. Nadwozie ma ponadto 1,90 m szerokości i 1,66 m wysokości.
Vinfast VF e35
Pomiędzy osiami ulokowano pokaźną baterię akumulatorów o pojemności 86 kWh. Tak duży pakiet ma zapewnić zasięg przekraczający 500 km. A jak z czasem ładowania? Wietnamczycy położyli duży nacisk, by go maksymalnie skrócić, w efekcie samochód przyjmie moc nawet 150 kW. Tyle tylko, że takich ładowarek w Polsce praktycznie nie ma, nawet tzw. "szybkie" ładowarki prądu stałego oferują zwykle moc między 50 a 90 kW...
Vinfast VF e35 będzie dostępny z napędem na przednią oś, wówczas źródłem mocy jest silnik elektryczny o mocy 150 kW (201 KM) i momencie 320 Nm, lub w wersji 4x4, która posiada dwa silniki o łącznej mocy 402 KM. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 5,5 s.
Vinfast VF e36
Drugi model pokazany w Los Angeles to duży, siedmiomiejscowy SUV, który zaprojektowano z myślą o rynku amerykańskim. VF e36 ma 512 cm długości, równie 2 metry szerokości i 1,72 m wysokości. Źródłem mocy są dwa takie same silniki, jak w VF e35, a więc generujące po 201 KM każdy, napędzają one obie osie. Większa bateria (95 kWh) zapewnia zasięg nawet wynoszący 550 km. Samochód rozpędza się do 100 km/h w 6,5 s.
Vinfast VF e35
Oba modele Vinfasta będą mogły być wyposażone w szereg najnowszych systemów wspomagających kierowcę (tzw. ADAS). Wśród najciekawszy wydaje się asystent jazdy po autostradzie, który nie tylko utrzymuje auto na pasie ruchu, w razie potrzeby zwalniając i przyśpieszając, ale który również potrafi zmieniać pas ruchu.
Interesujący jest również układ automatycznego parkowania, w tym zdalnego. Umożliwia on wprowadzenie samochodu na ciasne miejsce parkingowe - wówczas kierowca może swobodnie, wcześniej opuścić samochód.
Sprzedaż samochodów Vinfasta w Europie ma się rozpocząć w połowie przyszłego roku. W tym czasie Izera nie będzie miała nawet gotowej fabryki...
Vinfast VF e35 na wideo:
Vinfast VF e36 na wideo:
Vinfast VF e35 i e36. Nowy producent i model w Europie - GALERIA ZDJĘĆ
Vinfast VF e35 i e36. Nowy producent i model w Europie - FILMY