Volkswagen ID. Buzz - tak nazywa się długo wyczekiwany elektryczny model wzorowany na kultowym Volkswagenie T1.
Dzięki długości nieprzekraczającej 5 metrów (4712 mm) oraz rozstawowi osi, wynoszącemu 2988 mm, Volkswagen ID. Buzz oferuje wyjątkowo dużo miejsca we wnętrzu. W wersji z pięcioma miejscami dla pasażerów, samochód będzie oferował także dużo miejsca na bagaż, bo aż do 1121 litrów.

Volkswagen ID. Buzz
Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń ładowność wzrasta prawie dwukrotnie – do 2205 litrów, a w przyszłości planowane jest wprowadzenie wersji z sześcioma i siedmioma siedzeniami oraz wydłużonym rozstawem osi. Przy układzie z trzema lub alternatywnie dwoma siedzeniami i przegrodą oddzielającą przestrzeń ładunkową, ID. Buzz Cargo będzie oferować 3,9 m3 pojemności bagażowej, co pozwoli na transport dwóch europalet.
Volkswagen będzie oferował modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo, podobnie jak było w klasycznym
Bulli – w jedno- lub dwukolorowym lakierze. Do wyboru jest łącznie 11 wariantów – biały, srebrny, żółty, niebieski, pomarańczowy, zielony i czarny oraz cztery wersje dwubarwne. Gdy auto zostanie zamówione w tej ostatniej odmianie, górna część nadwozia z dachem będą zawsze białe. Pozostała część nadwozia może być zielona, żółta, niebieska lub pomarańczowa.

Volkswagen ID. Buzz Cargo
Po otwarciu drzwi widać, że ID. Buzz ma nie tylko obszerne wnętrze z wygodnymi siedzeniami i mnóstwem miejsca, lecz także że jest ono nowoczesne, a mieszanka zastosowanych w nim tworzyw świetnie do siebie pasuje. Zgodnie z preferencjami przyszłego właściciela, w kabinie mogą znaleźć się elementy, które będą kolorystycznie dopasowane do lakieru. Są to wstawki na siedzeniach, boczki drzwi i elementy na desce rozdzielczej.

Volkswagen ID. Buzz
ID. Buzz będzie wyposażony w akumulatory o pojemności 82 kWh brutto (77 kWh pojemności użytecznej) zasilające silnik elektryczny o mocy 204 KM zintegrowany z tylną osią, którą napędza. W tej konfiguracji prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 145 km/h. Nisko umieszczony środek ciężkości i duży moment obrotowy (310 Nm) czynią z ID. Buzza bardzo zwinny pojazd. Dzięki technologii szybkiego ładowania i możliwości poboru mocy do 170 kW, akumulator można naładować od 5 do 80 procent w około 30 minut.

Volkswagen ID. Buzz
Obie wersje modelu będą wyposażone w akumulatory o użytecznej pojemności 77 kWh (82 kWh brutto). Źródłem napędu będzie 204-konny silnik elektryczny, umieszczony z tyłu pojazdu. Przy ładowaniu prądem zmiennym maksymalna moc to 11 kW, a przy wykorzystaniu prądu stałego rośnie ona do nawet 170 kW. Na stacji szybkiego ładowania uzupełnienie energii od 5 do 80 procent zajmie ok. 30 minut. Podobnie jak inne modele rodziny ID., także ID. Buzz i ID. Buzz Cargo są zbudowane na platformie opracowanej specjalnie dla pojazdów elektrycznych (MEB).
ID. Buzz i ID. Buzz Cargo pojawią się w europejskich salonach jeszcze w tym roku, a przedsprzedaż tych modeli rozpocznie się w drugim kwartale 2022 roku. Ceny modelu pozostają tajemnicą.