Volkswagen ID.5 to tzw. SUV coupe, który zaprezentowany został jesienią 2021 roku, a w salonach pojawił się wiosną roku 2022.
ID5. został skonstruowany, jak wszystkie modele z serii ID, na modułowej platformie MEB, przygotowanej specjalnie dla aut z napędem elektrycznym.
Elektryczny SUV coupe Volkswagena ma nadwozie o długości 460 cm (ID.5 GTX: 458,2 cm). Szerokość wynosi 185,2 cm, a wysokość - 161,5 cm.
Mimo sylwetki przypominającej samochody coupe, pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach w ID.5 mają tylko o 12 mm mniejszą przestrzeń nad głowami niż w Volkswagenie ID.4.
Duży rozstawo osi wynoszący 276,6 cm pozwalał na zabudowanie akumulatora o pojemności 77 kWh. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów.
Auto jest dostępne w trzech wersjach napędowych.
Bazowa wersja ID.5 Pro napędzana jest przez umieszczony przy tylnej osi silnik o mocy 174 KM. Mocniejsza wersja nazywa się Pro Performance i również posiada jeden silnik o mocy 204 KM, zasięg tych pojazdów w teorii wynosi między 450 a 520 km, prędkość maksymalna została ograniczona do 160 km/h.
Na szczycie gamy stoi ID.5 GTX, czyli elektryczny odpowiednik wersji GTI. W tej wersji przy tylnej osi znajduje się synchroniczny silnik o mocy 204 KM, a przy przedniej - drugi, asynchroniczny. Moc systemowa to 299 KM, prędkość maksymalna jest ograniczona do 180 km/h, auto rozpędza się do 100 km/h w 6 s.