Wygląda na to, że afera dieselszwindel nie podkopała wcale pozycji Volkswagena. Koncern - po czterech latach - powrócił właśnie na pozycję lidera wśród największych producentów aut na świecie!
W czerwcu sprzedaż samochodów koncernu Volkswagen wzrosła o 5,1 procenta w porównaniu do sprzedaży w czerwcu 2015 roku. Do klientów trafiło 883.400 samochodów. W pierwszej połowie tego roku sprzedaż wyniosła 5,12 mln egzemplarzy, czyli o 1,5 procenta więcej niż w analogicznym okresie 2015 roku. W pierwszych sześciu miesiącach 2016 roku regiony Europy oraz Azji i Pacyfiku zanotowały stabilny wzrost sprzedaży, natomiast nieznacznie zmniejszyła się liczba dostaw w krajach Ameryki Północnej. Zmniejszenie sprzedaży odnotowano również w regionie Ameryki Południowej.
Volkswagen Passat
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 r. koncern Volkswagen przekazał klientom w Europie 2,2 mln nowych samochodów, co oznacza wzrost o 3,8 procenta w stosunku do sprzedaży w analogicznym okresie ubiegłego roku. Popyt na nowe auta marek należących do koncernu Volkswagen wzrósł zarówno w Europie Zachodniej (o 3,3 procenta), jak i w Europie Centralnej i Wschodniej (o 6,7 procenta). W przypadku Europy Zachodniej szczególnie duży wzrost sprzedaży odnotowano we Włoszech i w Hiszpanii, natomiast Polska i Czechy okazały się motorem napędowym wzrostu popytu na nowe auta marek koncernu Volkswagen w Europie Centralnej i Wschodniej. W drugim kwartale ustabilizowała się sprzedaż w Rosji. Tylko w czerwcu przekazano tam klientom 14.500 samochodów, czyli o 0,9 procenta więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Volkswagen Passat
W pierwszej połowie 2016 roku nieznacznie zmniejszyła się liczba dostaw samochodów marek należących do koncernu Volkswagen klientom w regionie Ameryki Północnej. Wynik na poziomie 444.100 egzemplarzy oznacza spadek sprzedaży o 1,6 procenta. 76.900 aut przekazano odbiorcom w czerwcu, czyli o 4,3 procenta mniej niż w analogicznym miesiącu przed rokiem. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2016 r. w regionie Ameryki Południowej dostarczono klientom 223,800 aut, co oznacza spadek sprzedaży o 24,7 procenta. Za spadek sprzedaży odpowiada głównie sytuacja gospodarcza, w dalszym ciągu napięta nie tylko w Brazylii.
W pierwszych dwóch kwartałach 2016 roku marki należące do koncernu Volkswagen solidny wzrost sprzedaży odnotowały w regionie Azji i Pacyfiku. Tylko w czerwcu przekazano tam klientom 333.300 samochodów, czyli o 15 procent więcej niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku. Największy wzrost popytu jest udziałem Chin, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 18,7 procenta. W sumie, w okresie od stycznia do czerwca 2016 roku, w regionie Azji i Pacyfiku koncern Volkswagen dostarczył klientom 2,04 mln samochodów, co oznacza wzrost o 5,1 procenta w porównaniu ze sprzedażą w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Volkswagen Passat
Drugą pozycję wśród światowych producentów aut zajmuje obecnie dotychczasowy lider - Toyota. W pierwszej połowie roku Japończycy dostarczyli klientom 4,99 mln aut wliczając w to marki Daihatsu i Lexus. Wynik jest o 0,6 proc. słabszy niż przed rokiem. Wpłynęło na niego m.in. czasowe zamknięcie japońskich fabryk Toyoty (zniszczenia u podwykonawców) po tym, jak w lutym kraj spustoszony został przez serię silnych trzęsień ziemi.
Trzecie miejsce wśród światowych gigantów - z wynikiem 4,76 wyprodukowanych samochodów (1,2 proc. mniej niż rok temu) zajmuje - niezmiennie - General Motors.