Elektryczny Volkswagen e-up! będzie tańszy o 15 400 zł. Po obniżce jego cena to 101 790 zł.
Volkswagen e-up!
Niewielki Volkswagen E-up! to auto wyróżniające się dużą efektywnością energetyczną. Średnie zapotrzebowanie na prąd wynosi 14,6 kWh na 100 km wg normy WLTP. Przy średniej cenie energii elektrycznej, wynoszącej 55 groszy za 1 kWh, koszt przejechania 100 km wynosi jedynie 8,03 zł.
Wysoka wydajność e-up!a to efekt, między innymi, bardzo dobrej aerodynamiki ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym jedynie 0,308 oraz zoptymalizowanego oporu toczenia i systemu rekuperacji o wysokiej skuteczności.
Volkswagen e-up!
Do napędu auta służy silnik elektryczny o mocy 60 kW (82 KM), który energię czerpie z baterii litowo-jonowej umieszczonej w podłodze między osiami samochodu. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni.
Zasięg e-up!a – w zależności od stylu jazdy – wynosi między 120 a 160 kilometrów, a według nowej normy WLTP zasięg w cyklu mieszanym określono na 134 km.
Volkswagen e-up!
Na zasięg e-up!a spory wpływ może mieć kierowca, który do wyboru ma aż pięć stopni rekuperacji. W najmocniejszym do poruszania się e-up!em wystarcza jeden pedał – hamowanie po odjęciu pedału przyspieszenia jest na tyle mocne, że przewidujący kierowcy praktycznie nie muszą korzystać z pedału hamulca, aby zatrzymać samochód.
Do 60 km/h miejski elektryczny Volkswagen przyspiesza w 4,9 sekundy. Na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 130 km/h, aby nie miała ona zbyt dużego wpływu na zasięg.
Volkswagen e-up!
Z wykorzystaniem Wallboxa lub ładowarki typu Carport, o prądzie ładowania o mocy 3,6 kW, czas ładowania baterii wynosi sześć godzin. e-up! jest również przystosowany do ładowania prądem stałym (DC) przez złącze CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ładowania prądem o mocy 40 kW ładują baterię do 80 procent w ciągu zaledwie 30 minut.
Volkswagen e-up! jest zarówno jednym z najtańszych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku, jak i jednym z najtańszych w eksploatacji. Nie tylko z uwagi na bardzo niski koszt przejechania 100 km, ale również ze względu na darmowy pakiet przeglądów. Dzięki temu przez 48 miesięcy lub do przebiegu 120 tys. km nabywcy nie ponoszą kosztów obowiązkowych przeglądów serwisowych elektrycznego miejskiego up!-a.
Niestety, ekonomiczny sens zakupu e-up!-a wciąż jest żaden. Konwencjonalną wersję tego pojazdu można bowiem kupić poniżej 40 tys. zł...