W polskich salonach Volkswagena można zamawiać Passata w wersji GTE, czyli z hybrydowej.
Volkswagen Passat GTE
Volkswagen Passat GTE wyposażany jest w 1,4-litrowy silnik TSI o mocy 156 KM oraz w silnik elektryczny osiągający moc 85 kW/115 KM. Obydwie jednostki zapewniają łączną moc 160 kW/218 KM. Passat GTE oferowany jest tylko ze skrzynią biegów DSG.
Akumulator litowo-jonowy, zaopatrujący silnik elektryczny w prąd, jest ładowany podczas jazdy, poprzez między innymi odzysk energii hamowania. Akumulator można także ładować z domowego gniazdka za pomocą kabla. Czas ładowania z sieci o napięciu 230 V wynosi 4 godziny i 15 minut, a z sieci o napięciu 360 V (za pomocą tzw. Wallboxa) – 2 godziny i 30 minut.
Volkswagen Passat GTE
W trybie wyłącznie elektrycznym Passat GTE jest w stanie pokonać dystans do 50 km. Z pełnym 50-litrowym zbiornikiem benzyny oraz z naładowanym akumulatorem zasięg auta wynosi ponad 1100 km.
Z zewnątrz Passata GTE można rozpoznać przede wszystkim po diodowych światłach do jazdy dziennej w kształcie litery C oraz po niebieskiej listwie na osłonie chłodnicy sięgającej aż do reflektorów.
Volkswagen Passat GTE
Także wewnątrz znajdują się elementy charakterystyczne dla modeli GTE, jak wskaźnik informujący o przepływie energii oraz system multimedialny, którego menu wzbogacono o funkcje odnoszące się do zespołu napędowego, a także odpowiednie wskaźniki.
Mimo iż Passat GTE jest seryjnie bogato wyposażony, to długa lista opcji pozwala mocno zindywidualizować auto. Wiele funkcji można obsługiwać i kontrolować przy pomocy smartfona, korzystając z aplikacji „Car-Net e-Remote”. Zalicza się do nich m.in. możliwość ładowania akumulatora, aktywowanie klimatyzacji czy też wskazanie ostatniej pozycji parkowania.
A jak kształtują się ceny? Volkswagen Passat GTE sedan kosztuje 173490 zł, a w wersji Variant, czyli kombi – o 3000 zł więcej.