Do gamy modelowej nowego Passata dołącza kolejny pojazdy. Niemiecka marka zaprezentowała właśnie odmianę GTE czyli, ładowaną z gniazdka hybrydę.
Volkswagen Passat GTE
Na tle nowej, ósmej już, generacji Passata samochód wyróżnia się m.in. przemodelowanym przednim zderzakiem ze światłami do jazdy dziennej w kształcie litery C. wzdłuż pasa przedniego, nad reflektorami i grillem biegnie niebieska listwa ozdobna. W osłonie chłodnicy znalazła się klapka, pod którą schowano gniazdo przewodu do ładowania akumulatorów.
Układ napędowy składa się z benzynowego silnika 1,4 l TSI, który – po kilku modyfikacjach – rozwija moc 156 KM. Jednostka wspomagana jest silnikiem elektrycznym dysponującym mocą 115 KM i oferującym aż 400 Nm momentu obrotowego. Łącznie – jeśli wziąć pod uwagę różnicę w prędkościach obrotowych poszczególnych silników – auto dysponuje mocą 218 KM. W układzie przeniesienia napędu znalazła się dwusprzęgłowa, zautomatyzowana, sześciostopniowa przekładnia DSG.
Volkswagen Passat GTE
Mimo że bak mieści zaledwie 50 benzyny, auto dysponuje imponującym zasięgiem 1000 km. Na pokonanie dystansu 100 km samochód potrzebuje jedynie 2 l benzyny i 13 kWh energii elektrycznej.
Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje autu mniej niż 8 sekund. Prędkość maksymalna to równe 220 km/h.