Kompaktowy corossover Volkswagena - model T-Roc - poddany został właśnie kuracji odmładzającej. Jakie nowości czekają na klientów w salonach?
Volkswagen T-roc po liftingu
Reflektory LED i przyciemniane klosze lamp z tyłu nowego T-Roca są teraz seryjne. Opcjonalne matrycowe LED-owe reflektory IQ.Light odznaczają się zmienioną grafiką i dynamicznymi funkcjami światła, np. kierunkowskazami, w których diody zapalają się kolejno, co daje oryginalny efekt. Nowością jest świetlna listwa wkomponowana w osłonę chłodnicy. Nowy T-Roc rzuca się w oczy nie tylko ze względu na kształt nadwozia, lecz także z powodu nowych kolorów lakieru oraz wykonanych z lekkich stopów obręczy kół o nowych wzorach, dostępnych w rozmiarze od 16 do 19 cali.
W kabinie pojawiły się tablica rozdzielcza wykonana z miękkiego tworzywa i nowy zestaw wskaźników. Znajdujący się na środku tablicy ekran systemu multimedialnego przypomina wyglądem tablet i znajduje się na wysokości ekranu Digital Cockpit. Nowe ekrany systemu multimedialnego T-Roca, umieszczone w centralnym miejscu tablicy rozdzielczej mają, zależnie od wersji wyposażenia samochodu, rozmiar od 6,5 do 9,2 cala. Kompaktowy SUV seryjnie jest wyposażony w kolorowy zestaw wskaźników, który w wersji Digital Cockpit Pro jest (opcjonalnie) dostępny w rozmiarze aż do 10,25 cala. Intuicyjną obsługę pokładowych funkcji umożliwia kierownica w nowym kształcie, we wszystkich wersjach T-Roca wyposażona w wielofunkcyjne przyciski.
Volkswagen T-roc po liftingu
Przyjemne i miękkie w dotyku poszycie drzwi należy teraz do standardu. W wersjach Style i R-Line wykonano je ze sztucznej skóry, którą pokryto także podłokietniki. Innym elementem wersji wyposażeniowej Style jest wykończenie środkowej części komfortowych foteli tkaniną ArtVelours. W odmianie R w ramach opcji są dostępne sportowe fotele dla kierowcy i pasażera pokryte skórą Nappa.
Volkswagen T-roc po liftingu
W ramach wyposażenia seryjnego w nowym T-Rocu są dostępne liczne systemy asystujące, oferowane wcześniej jedynie w modelach wyższych klas. Do standardu należą nadal Front Assist oraz Lane Assist, a od teraz także nowy IQ.Drive Travel Assist oraz aktywny tempomat. Podczas jazdy z prędkością do 210 km/h może on automatycznie kierować pojazdem, hamować oraz przyspieszać. Dzięki obrazowi z kamery umieszczonej z przodu auta, danym GPS oraz mapom nawigacji system ten z wyprzedzeniem reaguje na lokalne ograniczenia prędkości i uwzględnia w swojej pracy teren zabudowany, skrzyżowania czy ronda.
Volkswagen T-roc po liftingu
Nowego T-Roca można wybrać z jednym z trzech silników benzynowych lub z jednym silnikiem diesla.Zależnie od rodzaju układu napędowego współpracują one z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub z 7-biegową dwusprzęgłową i napędzają koła przedniej osi. Wśród silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem znajduje się trzycylindrowa jednostka 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 KM) oraz dwie czterocylindrowe – 1.5 TSI osiągająca 110 kW (150 KM) i 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). Ofertę uzupełnia czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o pojemności 2,0 litra i mocy 110 kW (150 KM). Najmocniejszym modelem w ofercie jest T-Roc R z silnikiem uzyskującym moc 221 kW (300 KM). Napęd 4MOTION na cztery koła, dostępny jest seryjnie w T-Rocu z jednostką 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM), a także w T-Rocu R.
Od wprowadzenia do sprzedaży pod koniec 2017 roku Volkswagen sprzedał ponad milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Od końca 2019 roku do rodziny T-Roca należy sportowy T-Roc R.