Mija właśnie 31 lat, od kiedy w gamie modelowej Suzuki pojawiło się auto o nazwie Swift. W tym czasie samochód doczekał się wielu zmian i modernizacji.
Przez lata to właśnie Swift budował pozycję japońskiej marki, jako producenta stosunkowo tanich i bardzo trwałych pojazdów. W 2004 roku w salonach pojawiła się – popularna na rynku wtórnym - trzecia generacja. Po kolejnych 6 latach – w 2010 roku – zaprezentowano kolejną. Zaledwie 10 lat wystarczyło Japończykom do sprzedania przeszło 10 milionów egzemplarzy Swifta.
W gamie Suzuki niewielki Swift obecny jest już od 1983 roku. W listopadzie 2004 w Japonii zadebiutowała jego trzecia generacja, zapowiadającą nową linię modelową marki. W kolejnym, 2005 roku, rozpoczęto jego produkcję (na Węgrzech) oraz sprzedaż na Węgrzech, w Indiach i Chinach. W 2010 roku pojawiła się czwarta generacja Swifta. W marcu 2012 roku do krajów produkujących ten model dołączyła Tajlandia.
Przez ostatnich 10 lat Suzuki sprzedało aż 4 miliony Swiftów. Na rodzimy, japoński rynek trafiło jedynie 11 proc. Aż 19 proc. kupili europejscy nabywcy.
Obecnie kluczowym dla modelu rynkiem są Indiach. W ostatniej dekadzie sprzedano tam przeszło połowę globalnego wolumenu, czyli około 2 milionów aut.
Wraz z lokalnym, indyjskim wzrostem sprzedaży tego modelu, wzrosła także jego gama modelowa – obecnie dostępne są m.in. wersje z silnikiem diesla oraz w nadwoziu sedana.
Obecne wcielenie Swifta produkowany jest w 8 państwach. Samochód oferowany jest na ponad 140 rynkach całego świata.