Alfa Romeo 33 Stradale do hołd dla kultowego sportowego auta z lat 60-tych o tej samej nazwie.
Alfa Romeo 33 Stradale
Alfa Romeo rzadko prezentuje nowe modele samochodów. Zamiast wprowadzić na rynek nowość, która podbije statystyki sprzedaży, Włosi postanowili jednak zaprezentować supersamochód, którego produkcja zostanie ograniczona do 33 egzemplarzy. Co więcej, każdy egzemplarz Alfy Romeo 33 Stradale ma już swojego właściciela.
Stylistycznie auto wyraźnie nawiązuje do kultowego poprzednika, modelu 33 Stradale z roku 1967, a flagowym rozwiązaniem są unoszone drzwi. Z przodu nie mogło oczywiście zabraknąć scudetto, czyli grila w kształcie litery V. Kształt ten odnajdziemy również w tylnej części nadwozia.
Alfa Romeo 33 Stradale
Całość nadwozia dopracowano aerodynamicznie. Unikając stosowanie spojlerów udało się osiągnąć współczynnik Cz wynoszący 0,375.
Konstrukcyjnie nadwozie oparto o aluminiową ramę przypominającej literę H, na której osadzono nadwozie typu "monocoque" z włókna węglowego. Konstrukcję dachu również wykonano z włókna węglowego i aluminium, z drzwiami motylkowymi mocowanymi na zawiasach. Ramy okien także zbudowano z włókna węglowego, a tylną szybę z poliwęglanu.
Alfa Romeo 33 Stradale
Alfa Romeo 33 Stradale będzie dostępna w wersji elektrycznej i spalinowej. Elektryczna ma 750 KM mocy i rozpędza się do 100 km/h w mniej niż 2,5 s. Spalinowa legitymuje się mocą 620 KM, generowaną przez doładowany silnik 2.9V6, i osiąga 100 km/h w niespełna 3 s.
Samochód posiada dwuwahaczowe zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami oraz układ hamulcowy Brake-By-Wire z karbonowo-ceramicznymi hamulcami Brembo.
Alfa Romeo 33 Stradale
Alfa Romeo 33 Stradale jest dostępna w wersjach wyposażenia Tributo i bardziej sportowej Alfa Corse. Niezależnie od wersji wnętrze jest zorientowane na kierowcę. Ma on do dyspozycji cyfrowe zegary, jednak w samochodzie brak dotykowego ekranu systemu infotainment, ponieważ inżynierowie uznali, że w tego typu sportowym samochodzie nie jest on potrzebny.
Poza wyborem wersji wyposażenia, każdy egzemplarz został spersonalizowany przez swojego właściciela na etapie zamawiania, w efekcie nie będzie dwóch identycznych samochodów. Kupujący mogli nawet wybrać numer VIN, który trafi również na tunel środkowy. Początek to ZAR (Alfa Romeo), kolejne cyfry to "10533" (nawiązanie do Tipo 33), natomiast ostatnie osiem cyfr były w dyspozycji nabywcy.
Wszystkie 33 egzemplarze Alfy Romeo 33 zostały już sprzedane. Cena nie została ujawniona.