Gdy niemal rok temu, w czerwcy 2015 roku Alfa Romeo zaprezentowała Giulię QV chyba nikt nie spodziewał, że tak długo trzeba będzie czekać na rynkową premierę tego samochodu.
Alfa Romeo Giulia
Moment debiutu był wieloktronie odkładany, ale w końcu doczekaliśmy się. W Ośrodku Badawczym w Balocco (Vercelli), przedstawicielom międzynarodowej prasy została zaprezentowana cała gama nowej Giulii.
Nową Alfę Romeo Giulia można już zamówić w salonach we Włoszech, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Austrii, Belgii, Szwajcarii i Holandii oraz od 23 maja również w Polsce. W ciągu najbliższych tygodni model ten będzie można zamówić już w całej Europie.
Alfa Romeo Giulia
Gama modelowa składa się z trzech poziomów wyposażenia: Giulia, Giulia Super oraz topowej wersji Giulia Quadrifoglio dostępnych w następujących wersjach silnikowych: 2.2 Diesel o mocy 150 KM i 180 KM (moment odpowiednio: 380 i 450 Nm) oferowanych z manualną, sześciostopniową lub automatyczną, ośmiostopniową skrzynią biegów oraz 2.9 V6 Biturbo benzyna o mocy 510 KM, wyposażoną w momencie premiery manualną, sześciostopniową skrzynię biegów.
Alfa Romeo Giulia
W czerwcu oferta zostanie poszerzona o wersję z silnikiem benzynowym turbo o mocy 200 KM i automatyczną skrzynią biegów. Cena tego pojazdu nie jest jeszcze znana. Natomiast pod koniec roku w salonach ma pojawić się samochód w wersji Veloce, który ma posiadać napęd wszystkich kół.
Alfa Romeo Giulia niezależnie od źródła mocy posiada tylny napęd: jest to wybór konstrukcyjny, który zapewnia wysokie osiągi, przyjemność z jazdy oraz emocje podczas jazdy, będąc jednocześnie wyrazem hołdu dla autentycznych korzeni legendarnej Alfy Romeo.
Alfa Romeo Giulia
W Polsce cena Alfy Romeo Giulia z silnikiem 2,2 Diesel 150 KM z manualną skrzynia biegów (MT6) zaczyna się od 139 000 zł. Ta sama wersja silnikowa ale z automatyczną skrzynią 8-biegową kosztuje 10 000 zł więcej. Klient decydujący się na bardziej bogatą wersję Super będzie musiał dopłacić 6500 zł.
Cechy szczególne nowej Alfa Romeo Giulia to doskonałe rozłożenie mas między osie, zawieszenie wielowahaczowe AlfaLink oraz bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego.
Alfa Romeo Giulia
Ponadto, aby osiągnąć najlepszy stosunek masy do mocy - w przypadku wersji Quadrifoglio współczynnik wynosi poniżej 3 kg/KM - nowa Alfa Romeo zdecydowała się na szerokie zastosowanie lekkich materiałów jak włókno węglowe, aluminium i mieszanki aluminium z tworzywem sztucznym.
Wśród elementów wyposażenia, na uwagę zasługuje Integrated Brake System (IBS), znacznie skracający drogę hamowania - z prędkości 100 km/h do 0 w 38,5 m dla Giulii i w 32 m dla Quadrifoglio - oraz zawieszenia aktywne.
Alfa Romeo Giulia
Standardowe wyposażenie obejmuje również Forward Collision Warning-Plus (ostrzegający przed najechaniem na przeszkodę) z autonomicznym awaryjnym systemem hamowania (AEB) i wykrywaniem pieszych, system ostrzegania przed niezamierzonym zjechaniem z pasa ruchu (LDW) i tempomat z ogranicznikiem prędkości.
Dodatkowo, Quadrifoglio, jako jedyna wersja dysponuje technologią Torque Vectoring, zapewniająca idealne rozłożenie momentu obrotowego na dwa koła osi tylnej oraz Alfa Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym, również przy dużej prędkości.