Włosi opublikowali właśnie kilka ważnych informacji dotyczących najnowszego samochodu Alfy Romeo - tylnonapędowego modelu Giulia.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
Wiadomo już, że w Europie w cennikach pojawi się wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 l. Ma to być pierwsza w historii Alfy jednostka napędowa o zapłonie samoczynnym z głowicą i blokiem wykonanym z aluminium. Wyposażono ją w układ wtryskowy Multijet II (Common rail) działający przy ciśnieniu 2 tys. barów i wałek wyrównoważający.
Podstawowa wersja rozwijać ma 150 KM (przy 4000 obr./min) i maksymalny moment obrotowy 380 Nm (1500 obr./min). Mocniejsza dysponować będzie mocą 180 KM (przy 3750 obr./min) i momentem obrotowym 450 Nm (1750 obr./min). Do wyboru będą sześciostopniowe ręczne lub ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów.
Alfa Romeo Giulia
Standardem będzie m.in. system automatycznego hamowania przed przeszkodą i ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu. W kabinie znajdziemy też system multimedialny z wyświetlaczem o przekątnej 6,5 cala, tempomat z ogranicznikiem prędkości i dwustrefową automatyczną klimatyzację. Podstawowe odmiany dostaną też 16-calowe obręcze ze stopów lekkich i nowy system hamulcowy IBS. Podobnie, jak niegdyś Mercedesa klasy E (W 211) wyposażono go w elektromechaniczne serwo. Zdaniem Alfy Romeo takie rozwiązanie zapobiega przenoszeniu wibracji na pedał hamulca (samochód w podstawowej wersji zatrzymuje się z prędkości 100 km/h na dystansie 38,5 m).
Alfa Romeo Giulia
Najszybsza odmiana – Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio - otrzyma podwójnie doładowany V6 o pojemności 2,9 l. Motor rozwija 510 KM i aż 600 Nm. Wyposażono go również w system dezaktywacji cylindrów. Giulia w tej wersji osiąga setkę w zaledwie 3,7 s od startu i rozpędza się do prędkości maksymalnej 307 km/h. Standardem są m.in. wykonane z włokien węglowych elementy ospoilerowania (m.in. przedni splitter), aktywne – sterowane elektronicznie – zawieszenie czy aktywny tylny dyferencjał AlfaTM Torque Vectoring z podwójnym sprzęgłem.
Alfa Romeo Giulia
Włosi chwalą się bliskim ideałowi rozkładem mas. By go uzyskać wszystkie odmiany mają wykonany z włókien węglowych wał napędowy (auto ma napęd na tylną oś), oraz aluminiowe: wahacze, hamulce, maski, drzwi i nadkola. Giulia z silnikiem Diesla o mocy 180 KM waży 1374 kg. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio legitymuje się masą 1524 kg, co oznacza stosunek mocy do masy 2,99 km/KM.
Cenniki nie zostały jeszcze opublikowane, ale Włosi potwierdzili już alternatywne sposoby finansowania, jak chociażby kredyt 50:50 i formę wynajmu długoterminowego na okres trzech lat.
Alfa Romeo Giulia na wideo:
Alfa Romeo Giulia QV na wideo:
Alfa Romeo Giulia - nowe informacje! - GALERIA ZDJĘĆ