Kilka tygodni temu Seat zapowiedział, że Cupra nie będzie już tylko oznaczeniem najmocniejszych wersji tego producenta, ale na wzór np. Abartha, stanie się niezależną marką.
Cupra Ateca
Teraz już wiemy, że pierwszym modelem, który wyjedzie na drogi z logotypem Cupry na grillu będzie Ateca.
Cupra Ateca jest napędzana silnikiem 2.0 TSI o mocy 300 KM. Współpracuje on z 7-stopniową, dwusprzęgłową skrzynią DSG. Samochód może osiągnąć prędkość 245 km/h, zaś do 100 km/h rozpędza się w 5,4 s.
Cupra Ateca wyposażona została w system napędu wszystkich kół 4Drive. System analizuje warunki drogowe w czasie rzeczywistym, prędkość samochodu i każdego koła, pozycję kierownicy oraz styl jazdy lub tryb i adekwatnie do warunków rozdziela moment obrotowy między koła.
Cupra Ateca
Samochód posiada możliwość wyboru trybu jazdy. Dostępne tryby to: normalny, sportowy, indywidualny, śniegowy, terenowy i Cupra. W tym ostatnim silnik przestawia się w tryb jazdy torowej – auto staje się dynamiczniejsze, a ustawienie adaptacyjnego zawieszenia nadaje pojazdowi agresywny, sportowy charakter.
Cuprę Ateca będzie można łatwo poznać z zewnątrz. Na maskownicy ze strukturą plastra miodu pojawiło się logo Cupra, zaś w dolnej części osłony – matowy, aluminiowy napis Cupra. Poniżej znajduje się specjalnie zaprojektowany zderzak.
Detale wykończone są w błyszczącej czerni: relingi dachowe, lusterka boczne, ramy okienne, listwy boczne, koła, przednia maskownica, przednie i tylne dyfuzory, a także spojlery, które otaczają tylne okno.
Cupra Ateca
W dolnych krawędziach drzwi zamontowano projektory, wyświetlające na ziemi nazwę i logo marki. Potężne czarne zaciski hamulcowe, sportowy tylny zderzak, miedziane logo Cupra na bagażniku, cztery rury wydechowe na krawędzi tylnego dyfuzora i 19-calowe obręcze kół ze stopów cynku z logo Cupra to kolejne cechy szczególne Cupry Ateca. Auto dostępne jest w sześciu kolorach nadwozia: Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Grey, Magic Black i Nevada White.
Wewnętrzne panele drzwiowe auta obite są alcantarą, zaś progi drzwi ozdobione podświetlanym napisem Cupra. Fotele są również tapicerowane alcantarą, w kolorze czarnym z szarymi szwami. Szare szwy można także znaleźć na skórzanej kierownicy i gałce dźwigni zmiany biegów. Pedały wykończone są aluminium.
W standardowym wyposażeniu znajdują się m.in. system infotainment z 8-calowym dotykowym ekranem, system kamer 360º, nawigacja, adaptacyjne zawieszenie, dostęp bezkluczykowy czy bezprzewodowa ładowarka.
Ateca to pierwszy, ale nie ostatni model Cupry. Hiszpański producent zapowiada, że gotowe są już także modele Ibiza i Arona, chociaż ich wdrożenie do produkcji nie jest jeszcze przesądzone.