Audi zafundowało właśnie kurację odmładzającą modelowi Q5. Jakie nowości czekają na klientów?
Audi Q5 po liftingu
Ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe jest teraz bardziej płaska i wydaje się być szersza. Boczne wloty powietrza są wyższe, a ich strukturę wyznaczają trapezoidalne obramowania. Reflektory diodowe mają nową, wysoko umiejscowioną sygnaturę świateł do jazdy w dzień. Patrząc na pojazd z boku zauważymy, że zarysowana na nowo listwa progowa sprawia, iż model Q5 zdaje się być lżejszy, a prześwit – większy. Z tyłu, nowa jest listwa dekoracyjna między światłami tylnymi oraz dyfuzor ze swą poprzeczną klamrą.
Audi Q5 po liftingu
Obok podstawowej linii stylistycznej dostępne są dwie linie opcjonalne. W ramach linii „Advanced”, pionowe żebra w osłonie chłodnicy Singleframe podobnie jak osłony podwozia pod przednim i tylnym zderzakiem nie są czarne, lecz chromowane na kolor srebrny. Natomiast linia wyposażenia zewnętrznego „S line” charakteryzuje się sportową kratownicą o strukturze plastra miodu w osłonie chłodnicy Singleframe i chromowaną klamrą otaczającą dyfuzor.
W kabinie centralny punkt stanowi nowy, swobodnie zawieszony wyświetlacz dotykowy MMI touch z funkcją akustycznej reakcji zwrotnej. Nie ma tu już dotychczas stosowanego regulatora obrotowo-przyciskowego na konsoli tunelu środkowego. Zwolnione miejsce wypełnia teraz schowek.
Audi Q5 po liftingu
Nabywca odmłodzonego Audi Q5 ma wybór między trzema liniami wyposażenia wnętrza: bazową, design selection i S line. Można je dowolnie łączyć z zewnętrznymi liniami stylistycznymi. Do pakietu stylistycznego wnętrza design selection należy pakiet oświetlenia konturowego/Ambiente: jego efekty świetlne podkreślają wykończenie typowe dla marki Audi.
Audi Q5 po zmodyfikowaniu urosło – przede wszystkim dlatego, że jego zderzaki są większe. Ma teraz 4,68 m długości, o 19 mm więcej niż poprzednik. Nie zmieniła się szerokość (bez lusterek bocznych) 1,89 m i wysokość 1,66 m. Duży rozstaw osi wynoszący 2,82 m gwarantuje dużo miejsca we wnętrzu. Opcjonalnie Audi dostarcza przesuwaną kanapę tylną plus z regulacją pochylenia oparcia. Pojemność bagażnika pojazdu wyposażonego w taką kanapę wynosi od 550 do 1550 l. Składana na różne sposoby mata bagażnika jest elementem wyposażenia standardowego, a elektryczna pokrywa bagażnika jest dostępna w opcji.
Audi Q5 po liftingu
Na początek na rynku europejskim pojawi się w wersji 40 TDI. Jego dwulitrowy czterocylindrowy silnik generuje moc 204 KM i moment obrotowy 400 Nm. Aluminiowa skrzynia korbowa waży ok. 20 kg mniej niż w modelu poprzednim, a wał korbowy jest lżejszy o ok. 2,5 kg. Do niskiego zużycia paliwa przyczynia się również system mild-hybrid (MHEV). Będący częścią tego systemu alternator – rozrusznik (RSG) zaopatruje w energię elektryczną 12-woltową sieć pokładową, której elementem jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Podczas hamowania, alternator – rozrusznik RSG rekuperuje moc i magazynuje ją w akumulatorze. Dzięki systemowi mild-hybrid MHEV, Audi Q5 może żeglować z wyłączonym silnikiem, a system start-stop załącza się już przy prędkości, która spadnie do 22 km/h. Oszczędność w zużyciu wynosi ok. 0,3 l na 100 km. Audi Q5 40 TDI (zużycie paliwa w trybie jazdy mieszanej to 5,4 l/100 km)od 0 do 100 km/h przyspiesza w 7,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 222 km/h.
Odmłodzone Audi Q5 jest produkowane w meksykańskich zakładach w San José Chiapa. Na światowych rynkach pojawi się jesienią 2020 roku.