Audi wprowadza do sprzedaży w Polsce modele S1 i S1 Sportback. To oczywiście najmocniejsze wersje najmniejszego modelu niemieckiego producenta.
Audi S1 Sportback
Jednostka napędowa Audi S1 to czterocylindrowy, benzynowy silnik 2.0 TFSI, który dzięki doładowaniu generuje 231 KM mocy i 370 Nm momentu obrotowego, zapewniając niewielkiemu pojazdowi świetne osiągi - S1 i S1 Sportback przyspieszają do 100 km/h odpowiednio w 5,8 lub 5,9 sekundy, maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.
Audi S1 Sportback
Jednostka napędowa w cyklu pomiarowym spala, również odpowiednio, 7 lub 7,1 l paliwa na 100 km. Jak każdy model Audi typu S, także S1 i S1 Sportback posiadają stały napęd na cztery koła Quattro wyposażony w montowane przy tylnej osi sprzęgło wielotarczowe. Standardowym wyposażeniem jest również elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego.
Audi S1 Sportback
W stosunku do modelu A1 najwięcej zmian poczyniono w zawieszeniu. Inne są m.in łożyska kolumn McPhersona, które zapewnić mają szybszą reakcję na ruchy kierownicą. W konstrukcji tylnej osi - zamiast belki skrętnej - zastosowano układ wielowahaczowy.
Wersja S1 odróżnia się od A1 również stylistyką. Samochód otrzymał zupełnie nowe ksenonowe reflektory Xenon plus. Diodowe światła tylne otrzymały nową, poziomą stylizację. Zmieniono również wiele detali, przede wszystkim przedniego i tylnego zderzaka, progów i układu wydechowego. Cztery nowe kolory lakieru uzupełniły dotychczasową ofertę.
Audi S1
Wnętrza obu wersji utrzymane są w ciemnych odcieniach. Dominuje w nich czerń. Czarne są także wewnętrzne wyloty wentylacji. Zegary mają typową dla modeli S ciemnoszarą kolorystykę. Nakładki na pedałach wykonano ze szczotkowanej stali szlachetnej. Alternatywnie do montowanych seryjnie sportowych foteli, zamówić można siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami.
Pięciodrzwiowa odmiana Audi S1, czyli Sportback, kosztuje 132 670 zł, a wersja trzydrzwiowa - 130 670 zł. Pierwsze egzemplarze nowego modelu trafią do polskich salonów sprzedaży jeszcze w czerwcu.