Audi opublikowało właśnie większość danych dotyczących usportowionej odmiany nowego Q2 - modelu SQ2. Samochód pochwalić się może nie tylko ciekawą stylistyką, ale również imponującymi osiągami. Producent deklaruje, że auto przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 4,8 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h!
Audi SQ2
Rewelacyjne osiągi to zasługa zmodernizowanego silnika 2,0 l TFSI. Motor wyposażony m.in. w nowe wałki rozrządu i układ wtryskowy rozwija tu 300 KM i 400 Nm (2000-5200 obr./min). Wyposażono go również w niecodzienny system wtrysku. Przy niskim zapotrzebowaniu na moc jednostka centralna odłącza wtrysk bezpośredni i aktywuje klasyczne wtryskiwacze podające paliwo do kolektora dolotowego. Takie rozwiązanie zmniejszać ma emisję cząstek stałych. W konsekwencji powoduje też czyszczenie gniazd zaworowych i samych zaworów z nagaru.
Audi SQ2
Moc trafia na wszystkie koła za pośrednictwem systemu quttro z centralnym, wielotarczowym, sterowanym hydraulicznie sprzęgłem. Układ jest w stanie przenieść do 100 proc. momentu obrotowego na tylną oś, gdy tylko wykryje uślizg kół przednich. Silnik sparowany jest standardowo z siedmiostopniową, dwusprzegłową (w kąpieli olejowej) skrzynią S-tronic.
Audi SQ2
Na tle standardowego Q2 auto wyróżnia się przestylizowanymi zderzakami, dodatkowym ospoilerowaniem czy zmodernizowaną osłoną chłodnicy (z ośmioma pionowymi „żebrami”). Standard obejmuje też obniżone o 20 mm zawieszenie i 18 calowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 235/40.
O sportowe akcenty w kabinie dbają odpowiednio wyprofilowane fotele (częściowo wykończone skórą), nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz czarna podsufitka i tapicerka (m.in. na słupkach). Każde Audi SQ2 wyposażone też będzie w przełącznik wyboru trybu jazdy (auto, comfort, dynamic, efficiency oraz individual) zmieniający charakterystykę pracy układów: kierowniczego i napędowego.