Umowa to wynik postepowania przetargowego dla 3. Regionalnej Bazy Logistycznej. Zamówienie obejmuje 52 samochody z opcja rozszerzenia na kolejne 48 sztuk. Dostawa pojazdów ma zostać zrealizowana do końca października bierząceg roku.
Kryteriami wyboru oferty w tym przetargu były: cena (60 proc.), zużycie energii (15 proc.), emisja CO2 (15 proc.), emisja zanieczyszczeń - tlenków azotu, cząstek stałych i węglowodorów 10 proc.
Wiosną 2020 roku firma MAN Truck & Bus Polska podpisała już dwie wcześniejsze umowy na dostawę 57 pojazdów ogólnego przeznaczenia małej ładowności MAN TGE z opcja rozszerzenia na kolejne 56 sztuk, oraz umowę na zakup 25 mikrobusów z opcja rozszerzenia o kolejne 24 pojazdy. Zostały one zamówione przez 2 Regionalną Bazę Logistyczna. Termin dostawy pojazdów został ustalony na 30 listopada 2020.
Wśród wymogów technicznych znalazły się możliwość przewożenia 6 osób, ładowność 1100 kg (po zabudowie), rozstaw osi co najmniej 3450 mm, maksymalna dopuszczalna masa całkowita 3500 kg, przebieg minimalny 400 tys. km do naprawy głównej, gwarancja minimum 24 miesiące, silnik wysokoprężny o mocy co najmniej 90 kW w normie Euro 6 i automatyczną 5-biegową skrzynią biegów oraz układ jezdny 4x2. Łącznie Wojsko Polskie zamówiło w tym roku już 262 samochody TGE z czego 134 jako zamówienie podstawowe oraz 128 w opcji rozszerzenia.
Pierwszy dostawcy MAN - model TGE - to techniczny brat bliźniak Volkswagena Craftrea. Oba samochody produkowane są wyłącznie w polskiej fabryce koncernu Volkswagena we Wrześni pod Poznaniem. W stosunku do profuktu z logo VW dostawczego MANa poznamy m.in po przeprojektowanej osłonie chłodnicy i innych reflektorach.